۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱:۲۶

معاون عمرانی استانداری خوزستان:

مجموع آورد ۳ رودخانه خوزستان کاهش ۶۷ درصدی دارد

مجموع آورد ۳ رودخانه خوزستان کاهش ۶۷ درصدی دارد

اهواز- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مجموع آورد سه رودخانه کارون، دز و کرخه در این استان تا فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه در حدود ۶۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، فاضل عبیات شامگاه یکشنبه در نشست سومین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با موضوع تنش آبی در حوزه کشاورزی، عنوان کرد: با توجه به وضعیت بارش‌ها در سال آبی جاری، امسال با پدیده خشک‌سالی در خوزستان روبه‌رو هستیم.

وی، از اخذ تصمیمات مهم در رابطه با کشت تابستانه در استان خوزستان خبر داد و افزود: وضعیت بارش در سال آبی جاری وضعیت مناسبی نبود به گونه‌ای که بارش‌ها ۳۵ درصد نسبت به سال‌های نرمال کاهش داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: میزان بارش‌ها از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون با کاهش حدود ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

عبیات بیان کرد: با توجه به وضعیت خشک‌سالی، تلاش بی ساری شده است تا اینکه کشاورزان در فصل تابستان بتوانند زراعت‌های مجازی را که اعلام خواهد شد، داشته باشند و تأکید استاندار بر این است که حداکثر استفاده از آب‌های اندک موجود در پشت سدها انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در دست انجام است تا در ماه‌های پیش رو و در حوزه‌های مصرف آب مانند آب شرب، آب کشاورزی، حق آبه محیط زیست و… کمترین مشکل را داشته باشیم.

کد خبر 5203209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha