۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴

رئیس علوم پزشکی استان زنجان:

بیماران بستری و مثبت کرونا در زنجان رو به کاهش است

 بیماران بستری و مثبت کرونا در زنجان رو به کاهش است

زنجان-رئیس علوم پزشکی استان زنجان به کاهش بیماران بستری و مثبت کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی چند روز گذشته کرونا در استان کاهش یافته است.

پرویز قزلباش در گفتگو با خبرنگار مهر به کاهش بیماران بستری و مثبت کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی چند روز گذشته کرونا در استان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه فاز دوم واکسیناسیون افراد دارای معلولیت واکسن در استان هم انجام خواهد شد، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های اعلام شده واکسن به افراد بالای ۱۸ سال تزریق می‌شود و امکان واکسیناسیون کودکان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: افرادی که به شهرهای قرمز مسافرت می‌کنند ضروری است پس از بازگشت تست داده و قرنطینه شوند چرا که تنها راه مقابله کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

قزلباش تاکید کرد: تا کنون بر اساس گزارش‌های انجام شده مورد مرگ در مورد واکسن‌های تزریقی در استان زنجان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه تعطیلات عید فطر نزدیک است، افزود: فردا در ستاد ملی کرونا در خصوص تعطیلات عید فطر و نوع ممنوعیت و محدودیت سفر تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به عوارض واکسن کوبایی و ایرانی اشاره کرد و گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر زنجانی واکسینه شدند.

قزلباش با بیان اینکه احساس خستگی و بی‌حالی، تب با درجات مختلف و قرمزی برخی نقاط بدن از عوارض واکسن ایرانی و کوبایی است، تصریح کرد: کارآیی واکسن‌های تزریق شده ۱۰۰ درصد نیست و درصدی از افرادی که واکسن تزریق می‌کنند ممکن است به بیماری مبتلا شوند.

کد خبر 5206693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha