۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰

واکنش محافل مختلف عمانی به حملات رژیم صهیونیستی؛

خبرنگاران باید به رسالت خود در روشن سازی مردم جهان بپردازند

خبرنگاران باید به رسالت خود در روشن سازی مردم جهان بپردازند

محافل رسانه‌ای، نویسندگان و شخصیت‌های مختلف عمان ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، از حقوق مشروع مردم فلسطین و تأسیس کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن روزنامه نگاران عمان در بیانیه‌ای با قدردانی از پایداری مردم فلسطین و با تکریم جایگاه شهدای دفاع از بیت‌المقدس و غزه در راه کرامت و عزت، حمایت کامل خود را از فعالان رسانه در فلسطین و رسانه‌های آزادی خواه در انتقال شفاف حقیقت به جهان علیرغم فشارهای تجاوزگرانه اعلام کردند.

این انجمن در بیانیه خود می‌افزاید: امروز رسانه‌ها و خبرنگاران در سرزمین فلسطین توانستند در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر که بدون رعایت میثاقنامه‌ها و عرف بین‌الملل و انسانیت، به صورت ظالمانه، ددمنشانه و مستبدانه علیه مردم بی گناه به جنگ پرداخته‌اند، رسالت تاریخی خود را در روشن سازی مردم جهان از این واقعه نشان دهند.

همچنین، انجمن نویسندگان و ادبای عمان نیز با محکومیت حملات متجاوزانه علیه مردم فلسطین، سیاست‌های اشغالگرانه نظامیان اسرائیلی را در غزه و تجاوز به مسجد مبارک الاقصی را تجاوز وحشیانه خوانده است و تأکید کرد: جامعه نویسندگان حمایت کامل خود را از حق مشروع ملت فلسطین و برقراری دولت فلسطین به پایتختی قدس شریف اعلام می‌کند.

در همین حال، شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی اعظم سلطنت عمان در پیام‌های متعددی اقدامات جنایت بار نظامیان اشغالگر صهیونیست در هتک حرمت مسجدالاقصی به شدت انتقاد و آن را محکوم کرد.

مفتی عمان در این پیام‌ها که در حساب رسمی خود در توئیتر منتشر کرد و سپس طی سخنانی که توسط رسانه‌های این کشور بازتاب یافت، ضمن محکوم کردن رژیم صهیونیستی به هتک حرمت مسجد الاقصی دفاع مرابطین (ساکنان فلسطینی الاصل) از قدس را ستود.

وی با انتقاد از علمای ساکت در مقابل جنایات صهیونیست‌ها گفت: اینها از جمله کسانی هستند که در مقابل رفتار اشغالگران و تجاوز آنها به مقدسات مسلمانان سکوت می‌کنند، گویی که این مسئله به آنها مربوط نمی‌شود.

الخلیلی افزود: چرا این به اصطلاح علما درباره این مسئله بر طبق آنچه خود می‌خواهند، فتواهای ضد و نقیض صادر می‌کنند.

وی در سومین پیام خود از آغاز درگیری‌ها در مسجدالاقصی خواستار حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف در برابر حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی شد.

علاوه بر این، بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، اسلامی و رسانه‌ای نیز در پیام‌های مختلف خود در صفحات مجازی و در اقدامی کم سابقه، حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان و جنایت‌های این رژیم در کشتار غیرنظامیان فلسطینی و هتک حرمت مکان‌های مقدس مسلمانان در قدس اشغالی را محکوم کردند.

آنان همچنین ضمن اعلام همبستگی و حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از اهالی قدس و نوار غزه، خواستار واکنش جدی سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان بویژه کشورهای عربی و اسلامی در جهت محکومیت حملات نظامیان اشغالگر صهیونیستی و جلوگیری از ادامه تجاوزات آنان شدند.

برخی از مقامات رسمی نیز که امکان موضع‌گیری شفاف در این حادثه نداشتند - همچون سالم المحروقی وزیر میراث و گردشگری عمان در اقدامی کم سابقه با انتشار تصاویری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی به همدردی با فلسطینیان پرداختند.

ذکر این نکته نیز لازم است که از شروع درگیری‌ها در قدس شریف و با آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، هشتگ های مختلف درباره این موضوع در صدر ترندهای فعالان مجازی در عمان قرار دارد.

کد خبر 5213874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha