نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه در گفتگو با مهر:

شرایط برای برگزاری یک انتخابات آزاد در سوریه آماده است

شرایط برای برگزاری یک انتخابات آزاد در سوریه آماده است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه در گفتگوی اختصاصی با مهر گفت: شرایط برای برگزاری یک انتخابات آزاد در سوریه آماده است و پروژه اصلی من حمایت از مقاومت است.

«محمود المرعی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری مهر گفت: شرایط برای برگزاری یک انتخابات آزاد و بر اساس موازین بین‌المللی در سوریه آماده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه همچنین گفت: این انتخابات درحالی برگزار می‌شود که سوریه بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. مردم سوریه برای حضور در انتخابات از آزادی عمل کامل برخوردار هستند.

گفتنی است، انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود. انتخابات ریاست جمهوری در سوریه در حالی قرار است برگزار شود که بحران سیاسی و امنیتی در این کشور از ۱۰ سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۱ آغاز شد. هدف اصلی و اساسی بازیگردانان بحران مذکور ایجاد تغییر و تحولات استراتژیک در معادلات مقاومت در منطقه بود.

در واقع، بازیگردانان اصلی و پشت صحنه رویدادهای سوریه طی سال‌های اخیر به دنبال آن بودند تا یکی از مهمترین حلقه‌های محور مقاومت در منطقه را تضعیف کنند.

شرایط برای برگزاری یک انتخابات آزاد در سوریه آماده است

بی تردید، آمریکا و متحدان غربی آن در کنار رژیم صهیونیستی و شیخ نشینان عرب هرکدام ایفاگر نقش ویژه ای در این عرصه بودند. با این حال، جملگی یک هدف را دنبال می‌کردند و آن، تضعیف قدرت مقاومت در سطح منطقه بود.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در برهه کنونی حامل پیام‌هایی برای آمریکا، غرب و متحدان آنها است. یکی از مهمترین پیام‌هایی که دمشق از رهگذر برگزاری انتخابات به طرف‌های خارجی مخابره می‌کند این است که سوریه علیرغم تمامی هزینه‌های آنها در حمایت از گروه‌های تروریستی در این کشور طی سال‌های گذشته، اکنون به سمت ساحل ثبات و آرامش حرکت می‌کند و نه به سمت فروپاشی.

پیام دیگری که از رهگذر انتخابات ریاست جمهوری در سوریه به طرف‌های خارجی مخابره می‌شود، این است که این کشور از یک نظام سیاسی دموکراتیک برخوردار است و این مردم هستند که در ساختار نظام مذکور، سرنوشت کشور خود را تعیین می‌کنند. لذا واضح است که در سایه وجود یک نظام دموکراتیک در سوریه، بیگانگان نمی‌توانند خواسته‌های خود را به این کشور تحمیل کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت: این اولین بار در تاریخ معاصر سوریه است که به معارضان اجازه داده می‌شود تا در انتخابات نامزدی داشته باشند. من نامزد جبهه دموکراتیک معارضان سوری هستم که برنامه خود را نیز ارائه کرده‌ام.

وی افزود: همچنین تبلیغات انتخاباتی خود را در نقاط مختلف سوریه به طور کامل انجام داده‌ام. در همین حال، برای حضور در رسانه‌های سوری، عربی و بین المللی نیز با هیچ مشکل و چالشی مواجه نشدم. انتخابات ریاست جمهوری کنونی دارای مؤلفه‌های متفاوتی است. یکی از این مؤلفه‌ها حضور معارضان در انتخابات است. این یک آغاز خوب است و امیدواریم که این فرایند سیاسی ادامه داشته باشد.

المرعی عنوان کرد: واضح است که هیچ فشاری بر روی نامزدهای معارض نبوده است. من بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ گفتگوی تلویزیونی، رادیویی و… داشته‌ام و با هیچ مشکلی مواجه نشدم. در عرصه تبلیغات ریاست جمهوری در سراسر سوریه نیز هیچ مانعی در برابر من وجود نداشت. برنامه من نیز متضمن برخی مطالبات معارضان است.

این نامزد انتخاباتی یادآور شد: در برنامه من برگزاری کنفرانس سوری- سوری به چشم می‌خورد؛ کنفرانسی که باید در دمشق برگزار شود. معارضان داخلی و خارجی نیز در آن شرکت می‌کنند. بنابراین، تمامی طرح‌ها مبتنی بر حل و فصل سیاسی بحران سوریه هستند. تاکنون کسی چنین برنامه انتخاباتی ارائه نکرده است.

وی گفت: برخی به دنبال به تعطیلی کشاندن فرایند سیاسی در سوریه هستند. ما می‌گوییم که می‌خواهیم وضعیت کشورمان بهتر شود. ما به دنبال ظهور و بروز خلأ سیاسی در دولت و پارلمان نیستیم. ما در جبهه «معارضان ملی» از ارتش حمایت می‌کنیم زیرا آن را مدافع ملت می‌دانیم. ما با شبه نظامیان مخالف هستیم و می‌خواهیم که سلاح منحصراً در دست دولت باشد.

المرعی اظهار داشت: ما از لحاظ ایدئولوژی معتقدیم که پروژه ما درست در نقطه مقابل پروژه آمریکایی، صهیونیستی قرار دارد. من در برنامه انتخاباتی خود با اشغالگری آمریکا و اسرائیل و ترکیه در سوریه مخالفت کرده‌ام. اگر رئیس جمهور شوم یا از طریق راهکارهای مسالمت آمیز و یا از طریق مقاومت ملی اشغالگران را از خاک سوریه بیرون خواهم راند. اشغالگران منابع سوریه از جمله گندم، نفت، گاز و پنبه را به سرقت می‌برند.

وی عنوان کرد: به دنبال این سرقت اشغالگران، ما مجبور هستیم تا فرآورده‌های نفتی را از ایران، ونزوئلا یا روسیه وارد کنیم. این درحالی است که فرآورده‌های نفتی ما سرقت و از طریق شمال عراق و ترکیه صادر می‌شوند. ما با سرقت نفت و مواد اولیه سوریه مخالف هستیم. من به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه معتقدم که مسأله فلسطین مهمترین مسأله جهان عرب و جهان اسلام است. پروژه من، پروژه مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست است، زیرا نبرد عربی، اسرائیلی یک نبرد موجودیتی و استراتژیک است.

وی در بخشی از این گفتگو اظهار داشت: اساس مشروع ما دفاع از فلسطین و مقاومت است به همین خاطر طرح و پروژه اصلی من حمایت از مقاومت است.

محمود المرعی درباره روابط تهران و دمشق نیز گفت: اگر من رئیس جمهور شوم با تهران روابط استراتژیک خواهم داشت و روابط دو کشور ادامه خواهد داشت. از نقش حمایت گونه ایران تشکر می‌کنم. در حالی که برخی کشورهای عربی علیه ما فعالیت می‌کردند، تهران از ما حمایت کرد.

کد خبر 5219377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha