۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۹

استاندار گیلان:

به روزرسانی طرح های هادی عاملی برای جلوگیری از تخلف است

به روزرسانی طرح های هادی عاملی برای جلوگیری از تخلف است

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر نظارت مستمر و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: به روزرسانی طرح های هادی عاملی برای جلوگیری از تخلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع غروب سه‌شنبه در کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد مؤثر با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز با اشاره به اهمیت توجه به این موضوع، اظهار کرد: جلسات این کارگروه باید به صورت ماهانه و مستمر برگزار و گزارشات به دبیرخانه ارسال شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید با ساخت‌های وسازهای غیر مجاز برخورد قاطعی انجام شود، افزود: در سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و باید امسال نیز نسبت به حفظ کاربری‌ها و پیشگیری از تعدی به اراضی اقدام شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران بر اساس وظایف و رسالت خود عمل کنند، گفت: مدیران ضمن نظارت مستمر، نسبت به شناسایی و مقابله با تجاوز و تعدی به اراضی ملی، اقدام کنند.

وی دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور را دارای شفافیت خواند و گفت: هیچ ابهامی در این بخش وجود ندارد و باید با مطالعه دقیق مفاد این بخشنامه، فعالیت‌های مرتبط، تقویت شود.

زارع با تأکید بر اینکه باید عملکرد سه ماه امسال تا پایان خرداد ماه تدوین و جمع بندی شود، گفت: در موضوع پیشگیری، از ظرفیت‌های مختلف مردمی استفاده و سامانه‌های ارتباطی برای اطلاع یابی از تخلفات احتمالی، فعال شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیشگیری در جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز، یک اصل است، ادامه داد: در صورت بروز تخلف نیز باید برخوردها، هم قاطع و هم مطابق با قانون باشد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) به‌عنوان یکی از طرح‌های مبنایی و اصولی برای مقابله با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز و نیز قول مساعد رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: هدف از طرح کاداستر، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی، رفع تخلفات و تصرفات است و تأکید دارم که تا پایان امسال، اجرای آن به اتمام برسد.

زارع به روز رسانی طرح‌های هادی روستایی را عاملی برای پیشگیری از تخلف عنوان و اضافه کرد: معتقد به توسعه و آبادانی شهرها و روستاها، البته با حفظ کاربری اراضی آنها هستیم.

کد خبر 5220715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناصر IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      0 0
      باسلام وخداقوت به دستاندرکاران طرح هادی استان گیلان جناب اقای زارع استاندارمحترم گیلان درصورت امکان وصلاحدید طرح هادی روستایی را جهت روشن بودن کاربری زمین برای مردم درمعرض (دسترس)عموم قراردادشود تا دراین زمینه خلاف به حداقل برسد