۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۴۲

رئیس ستاد انتخابات لرستان:

انتخابات در ۳ شهرستان الکترونیکی است/ افزایش شعب اخذ رای

انتخابات در ۳ شهرستان الکترونیکی است/ افزایش شعب اخذ رای

بروجرد- رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به افزایش شعب اخذ رأی در استان با هدف سهولت مردم گفت: انتخابات در سه شهرستان الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی امروز پنج شنبه در جلسه ستاد انتخابات شهرستان بروجرد گفت: آموزش عوامل اجرایی انتخابات برای صیانت از آرای مردم موضوعی حائز اهمیت است و این افراد چه به روش دستی و چه به صورت الکترونیکی باید آموزش‌های لازم را ببینند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ استان کشور و فقط در مراکز استان‌ها انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اظهار داشت: انتخابات خرداد ماه در شهرهای خرم آباد، کوهدشت و بروجرد نیز به صورت الکترونیکی و در سایر شهرستان‌های استان به روش دستی برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان افزود: در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا مقرر شد که شروع انتخابات در روز ۲۸ خرداد از ساعت ۷ صبح آغاز و تا ۲ بامداد روز شنبه ادامه داشته باشد.

ثمینی تصریح کرد: در بحث برگزاری انتخابات هر گونه مصوبه‌ای که ستاد ملی کرونا مقرر کند حکم قانون را داشته و می‌بایست اجرا شود.

وی با بیان اینکه در انتخابات باید به گونه‌ای عمل کنیم که وجدان ما آسوده باشد و قانون را به درستی اجرا کنیم، ادامه داد: افزایش شعب اخذ رأی با هدف سهولت مردم در رأی دادن با توجه به شرایط کرونایی استان انجام می‌پذیرد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان عنوان کرد: در قانون، سقف مراجعه به شعبه اخذ رأی هزار نفر تعیین شده و اگر شعب اخذ رأی بیشتر از هزار نفر مراجعه کننده داشته باشد می‌بایست شعبه مذکور به دو شعبه تقسیم شود.

ثمینی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته وزارت کشور اجازه اضافه شدن ۱۵ درصد شعب را در انتخابات پیش رو به ستاد انتخابات صادر کرده است.

کد خبر 5222006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha