۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

شهرستان زیرکوه بیمارستان ندارد

شهرستان زیرکوه بیمارستان ندارد

بیرجند - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به زیر ساختهای نامطلوب شهرستان ۴۲ هزار نفری زیرکوه گفت: احداث بیمارستان در این شهرستان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، افزایش تخت‌های بیمارستانی و آی سی یو در هشت سال گذشته یکی از اقدامات شاخص حوزه سلامت در خراسان جنوبی بوده است که به تعبیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این بحران کرونا به داد مردم رسید اما همچنان در شهرستان زیرکوه با کمبود مواجه هستیم.

محمد دهقانی فیروزآبادی گفت: تنها شهرستانی که ساختمان مناسبی برای بیمارستان نداریم، زیرکوه است که اکنون در درمانگاه و با سه نفر متخصص خدمات ارائه می‌شود و این شهرستان ۴۲ هزار نفر جمعیت دارد که امیدواریم بیمارستان شهرستان مرزی زیرکوه در آینده نزدیک ساخته شود.

وی تصریح کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال در استان از ۷۵۵ تخت در سال ۹۲ به بیش از هزار و ۲۰۸ تخت در سال جاری رسیده و هنوز در حال افزایش است.

وی افزود: اولین بیمار کرونایی استان دوم اسفند ۹۸ در بیمارستان بستری شد و ۱۴ اسفند ماه آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان را راه‌اندازی کردیم که با تأیید انستیتو پاستور نمونه‌گیری از ۳۰ مورد آغاز شد و آبان پارسال تا ۵۰۰ مورد به صورت تقریباً شبانه‌روزی افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: البته با شروع بیماری کووید ۱۹ و در بهمن ۹۸ که هشدارها در ارتباط با شیوع ویروس کرونا آغاز شد، تمهیدات لازم را در تمامی شهرستان‌ها و ۱۴ بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی فراهم کردیم.

وی گفت: در این مدت ۴۴۱ تخت بیمارستانی عادی و ۶۴ تخت ویژه در همه بیمارستان‌ها آماده شد همچنین چهار بیمارستان در شهرستان‌های بیرجند با ۱۸۳ تخت و در شهرستان‌های فردوس، قائنات و طبس با ۳۴۹ تخت به عنوان بیمارستان مرجع اصلی آماده شد.

دهقانی با بیان اینکه در حوزه بهداشت نیز ۱۵ مرکز کووید ۱۹ در استان طراحی شد گفت: ۱۰۳ مرکز جامع سلامت، ۷۱ پایگاه و ۳۱۴ خانه بهداشت در راستای مبارزه با کرونا در استان ارائه خدمت کردند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به ویروس کرونا ۱۴۱ نفر در اسفند ۹۸ بودند که این تعداد در آبان سال بعد و در اوج خیز سوم کرونا به بیش از ۶ هزار و ۳۸۲ نفر رسید که اگر زیرساخت‌های لازم از قبل فراهم نشده بود، با مشکلات جدی برای پذیرش بیماران روبه‌رو می‌شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۲ اورژانس هوایی در بیرجند و طبس داریم که پهنه وسیعی را پوشش می‌دهند، همچنین ۷۹ پایگاه اورژانس داریم که در وسعت زیاد استان در حال خدمت‌رسانی هستند.

کد خبر 5223664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha