۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۴۰

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

محوریت برنامه ارتحال امام (ره) بر پایه مشارکت در انتخابات باشد

محوریت برنامه ارتحال امام (ره) بر پایه مشارکت در انتخابات باشد

اراک- مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: باید از بیانات امام راحل در خصوص مشارکت مردم در سرنوشت خود استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس دانشی ظهر یکشنبه در جلسه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد، با بیان اینکه شخصیت حضرت امام خمینی (ره) بر سه محور عقلانیت، معنویت و عدالت استوار بود، اظهار کرد: ملت ایران در قالب مردم‌سالاری دینی همچنان بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های مکتب امام خمینی (ره) ایستاده‌اند و دسیسه‌های روزانه دشمن را ۴۲ سال پس از گذشت پیروزی انقلاب، خنثی می‌کنند اما ترویج و تشریح مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی ادامه داد: امام (ره) با طرح نظریه ولایت فقیه ثابت کرد که جامعه اسلامی آمادگی دارد تا ولایت و سرپرستی خودش را در امتداد امامت بیابد و خود را در شعاع نورانیّت ولایت معصومین (ع) قرار دهد که باید این رویکرد مقدس در جامعه تقویت و حفظ شود.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه ایام ارتحال امام خمینی (ره) با ایام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تقارن پیدا کرده است، تصریح کرد: باید از بیانات امام راحل در خصوص مشارکت مردم در سرنوشت خود استفاده شود و به صورت دست‌نوشته در فضاهای مختلف شهری نصب شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ارتحال امام (ره) و ۱۵ خرداد در سال جاری اظهار کرد: برنامه اصلی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان مرکزی روز پنج‌شنبه ۱۳ خرداد از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در فضای بیت تاریخی امام راحل در خمین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با سخنرانی آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می‌شود.

دانشی اظهار کرد: علاوه بر موارد فوق صبح روز جمعه از ساعت ۹ در حوزه علمیه امام خمینی (ر ه) اراک و از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه در مصلی بیت‌المقدس اراک برنامه‌هایی در خصوص سالگرد حضرت امام خمینی (ره) با حضور سخنرانان کشوری تدارک دیده شده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: روز یکشنبه ۱۶ خرداد همزمان با ۲۵ شوال و سالروز شهادت امام جعفر صادق نیز هیأت‌ها و دستجات عزاداری با رعایت دستوراعلمل‌های بهداشتی از میدان شهدا حرکت و تا مصلی بیت‌المقدس به عزاداری و سینه زنی برای آن امام همام می‌پردازند.

کد خبر 5224127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha