۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۲۰

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

قوه قضاییه با ستادهای انتخاباتی متخلف قاطعانه برخورد می‌کند

قوه قضاییه با ستادهای انتخاباتی متخلف قاطعانه برخورد می‌کند

اراک- رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اگر تخلفی در ستادهای انتخاباتی از جمله ستاد انتخاباتی آقای رئیسی مشاهده شود قوه قضائیه با جدیت برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی عصر چهارشنبه در جلسه شورای قضائی استان مرکزی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: با توجه به اینکه آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه و یکی از نامزدهای انتخاباتی است اما اگر تخلفی در ستادهای انتخاباتی از جمله ستاد انتخاباتی آقای رئیسی مشاهده شود قوه قضائیه با جدیت برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمنان در ماه‌های اخیر سعی کرده‌اند مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند، گفت: باید درباره پیامدهای شرکت کردن یا شرکت نکردن در انتخابات به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم در انتخابات پیش‌رو مشارکت حداکثری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: مساله اشتغال زندانیان یکی از اولویت‌های مهم دادگستری استان مرکزی است و با توجه به اینکه آمار اشتغال زندانیان در استان مرکزی پایین است باید برای این موضوع تمهیداتی اندیشیده شود به طوری که دستگاه قضائی باید در این زمینه ورود پیدا کند و برای زندانیان اشتغال فراهم شود.

موسوی با اشاره به حجم پرونده‌های وارده به دستگاه قضائی عنوان کرد: سالانه با حجم فزاینده پرونده‌های وارده به دستگاه قضائی رو به رو هستیم به طوری که منابع انسانی دستگاه قضائی زیر بار پرونده‌های وارده فرسوده می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حجم وارده و تراکم بسیار است تلاش می‌کنیم تا اطاله دادرسی و مراجعات مردم در این شرایط بهبود یابد؛ منابع انسانی دستگاه قضائی استان جزو استان‌های موفق و پاکدست هستند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان بیان اینکه در سال گذشته استان مرکزی بیش از ۱۲ درصد افزایش وارده داشته است، گفت: این میزان در کشور ۸ درصد بود و در همه حوزه‌های کیفری و حقوقی افزایش داشتیم اما کار جهادی انجام شد به طوری که در زمینه رشد عملکرد رتبه نخست کشور را کسب کردیم در حالی که حدود ۲۲ نیرو از ما کم شد.

کد خبر 5226777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
      0 0
      چطور میشود تخلفی در ستادهای انتخاباتی رئیس قوه قضاییه ایجاد شود و او را محاکمه یا برخورد کند . ؟؟