۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴

گزارش مهر؛

شور انتخاباتی در گناوه/ فضای حقیقی و مجازی در هیجان است

شور انتخاباتی در گناوه/ فضای حقیقی و مجازی در هیجان است

گناوه- با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شور انتخاباتی مانند همه نقاط کشور شهرستان گناوه را فرا گرفته است تا بار دیگر شاهد حضور حماسه ساز و افتخار آفرین مردم در تعیین سرنوشت خویش باشیم.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - عصمت اسماعیلی: کمتر از ۱۵ روز تا برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در کشور باقی مانده است و هر چه به زمان برگزاری انتخابت نزدیک تر می‌شویم شور و هیجان تبلیغات در میان حامیان کاندیداهای مختلف نیز افزایش می‌یابد.

این روزها در هر محفل و مجلسی و در هر صفحه مجازی که بنگری صحبتی از انتخابات ۲۸ خرداد در کشور را می‌توان دید و سراسر کشور در تب و تاب این انتخابات است.

شهرستان گناوه نیز شور و حال انتخاباتی به خود گرفته است و فضای حقیقی و مجازی شهر در هیجان انتخابات پیش رو است.

در شرایطی که خطرات ناشی از همه گیری ویروس کرونا همچنان به عنوان یک خطر جدی سلامت و جان افراد را تهدید می‌کند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی بیشتر فعالیت‌های انتخاباتی را به سمت فضای مجازی سوق داده است.

دسترسی آسان و گسترده اقشار وسیعی از مخاطبان به شبکه‌ها و کانال‌های مجازی، نامزدها و حامیان آنها را به استفاده از ظرفیت بیشتر فضای مجازی به منظور ارتباط بیشتر با مخاطبان کشانده است.

با آغاز تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا، تبلیغات گسترده این نمایندگان و حامیان آنها در فضای مجازی آغاز شده است و گروه‌ها و کانال‌های ویژه‌ای نیز توسط طرفداران این نامزدها برای جذب رأی بیشتر نامزد مورد حمایت تشکیل شده است.

گسترگی این تبلیغات به گونه‌ای است که می‌توان گفت بیشتر تبلیغات امسال با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حال انجام است و این فضا با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا از اهمیت زیادی در انتخابات پیش رو برخوردار است.

فضای مجازی و تبلیغات گسترده و چشمگیر و البته تأثیر آن بر افکار مخاطبان را نمی‌شود نادیده گرفت اما فضای حقیقی تبلیغات هم پررونق و گرم است فضای مجازی و تبلیغات گسترده و چشمگیر و البته تأثیر آن بر افکار مخاطبان را نمی‌شود نادیده گرفت اما فضای حقیقی تبلیغات هم پررونق و گرم است.

ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در میدان‌های اصلی و مرکزی شهر گناوه برپا شده است و برنامه‌های این ستادها با حضور حامیان کاندیداها در حال برگزاری است.

اگر چه هنوز تبلیغات رسمی کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا آغاز نشده است ولی کاندیداهای ریاست جمهوری با شور و هیجان در حال تبلیغات هستند تا اهداف و برنامه‌های مورد نظر را به مخاطبان برسانند و در کسب آرا از رقیبان پیشی بگیرند.

به گفته فرماندار شهرستان گناوه برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد، ۸۸ شعبه اخذ رأی در این شهرستان در نظر گرفته شده است که از این مجموع ۶۵ شعبه در شهر و بخش مرکزی گناوه و ۲۳ شعبه نیز در بخش ریگ است.

همچنین ۶ شعبه سیار شهری و روستایی نیز در شهرستان پیش بینی می‌شود که یک شعبه سیار در شهر گناوه، یک شعبه در شهر ریگ، ۲ شعبه روستایی در بخش مرکزی گناوه و دو شعبه روستایی در بخش ریگ است.

مردم مؤمن و ولایتمدار این دیار همواره و همگام سایر نقاط کشور در عرصه‌های مختلف حضوری فعال و تأثیرگذار داشته‌اند و پایبندی خود را به نظام اسلامی و آرامان های بلند انقلاب به اثبات رسانده‌اند که انتظار می‌رود در انتخابات پیش رو نیز حضوری پرشور و شعور داشته باشند.

حضور و مشارکت مردم در انتخابات و مردمی بودن نظام اسلامی از شاخص‌های مهم انقلاب شکوهمند اسلامی است که از بدو پیروزی مورد تاکید بنیان گذار کبیر انقلاب و یکی از پایه‌های نظام مقدس اسلامی است.

مشارکت و حق رأی و انتخاب در داخل و خارج از کشور برای نظام اسلامی از اهمیت ویژ ه ای برخوردار است و مردم با مشارکت خود سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

تأثیر مشارکت مردمی و حضور حداکثری در انتخابات بر سرنوشت کشور و مردم و قدرت و اقتدار نظام در صحنه‌های داخلی و بین المللی و منطقه‌ای همواره مورد تاکید بنیان گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و پس از ایشان رهبر فرزانه انقلاب همواره بر این اصل مهم تاکید فرموده‌اند.

پیرامون مشارکت مردم و تأثیر میزان مشارکت بر سرنوشت و آینده کشور و مردم با چند نفر از صاحبنظران و فعالان شهرستان به گفتگو نشستیم.

مشارکت در انتخابات موجب اقتدار نظام اسلامی است

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون اهمیت مشارکت مردمی گفت: از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بنیان جمهوریت نظام مقدس بر انتخابات و مشارکت مردم استوار است.

امام جمعه گناوه عنوان کرد: برگزاری هر کدام از انواع انتخابات در کشور آنچه بیش از همه برای دلسوزان کشور و نظام و بویژه رهبر معظم انقلاب اهمیت داشته است میزان مشارکت مردم در انتخابات و سپس انتخاب افراد اصلح بوده است.

وی گفت: مردم غیور ایران اسلامی در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی علیرغم همه مشکلات و گرفتاری و توطئه‌های دشمنان، همواره پشتیبان نظام بوده‌اند و در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات با حضور فعال و چشمگیر خود موجب اقتدار و سرافرازی کشور در جهان شده‌اند.

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: هرگاه حضور مردم در عرصه‌های مختلف پررنگ بوده‌است این پیام را به جهانیان رسانده که انقلاب اسلامی و نظام مردمی و از همدیگر جدا نیستند.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان با بهره گیری از امپراطوری رسانه‌ای، همه توان و تلاش خود را به کار بسته است تا مردم را از انقلاب و مسئولان جدا معرفی کنند و در جامعه ناامیدی ایجاد کند.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه وحدت و همدلی و تلاش مسئولان در رفع مشکلات جامعه، باعث امیدواری و دلگرمی در بین مردم است گفت: همه باید زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند.

شور انتخاباتی در گناوه/ فضای حقیقی و مجازی در هیجان است

مشارکت حداکثری باعث ناامیدی دشمنان می‌شود

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری باعث ناامیدی دشمن قسم خورده نظام اسلامی می‌شود.

سیده زهرا موسوی نسب افزود: اگر حضور مردم در انتخابات گستره باشد دشمن از اجرای نقشه‌های شوم خود ناامید می‌شود، به این معنا که قدرت اجرا کردن نقشه‌های خود که توسط مخالفین داخلی امکان اجرایی شدنش وجود دارد؛ را پیدا نخواهد کرد و نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف به خاطر حضور مردم تحریمی علیه کشور و مردم وضع کند.

وی گفت: انتخاب چهره مؤمن، صادق الوعد، شجاع، مدبر، ساده زیست و دشمن ستیز باعث می‌شود که تمامی امکانات موجود کشور در مسیر اعتلای کشور و خدمت گزاری مصروف شود وامید در جامعه و تک تک افراد شکل بگیرد.

مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) گناوه تصریح کرد: ازآنجایی که تقریباً تمام اجرا به دست دولت می‌افتد اگر با قصد خدمت فقط خدمت، در این جایگاه قرار بگیرد درصد بزه و فساد پایین می‌آید و امکانات در راه خدمت به کشور و مردم به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی شرکت در انتخابات هم حق است و تکلیف. حق است به این دلیل که از تک تک افراد مشمول جامعه خواسته می‌شود که در تمامی شئونات اداره کشور حاضر باشند و تصمیم بگیرند، تکلیف است چون که نشانه قدرت و همچنین همه پرسی در تأیید یا رد اصل حکومت هست.

شور انتخاباتی در گناوه/ فضای حقیقی و مجازی در هیجان است

حضور گسترده در انتخابات تکلیف همگانی است

محمود صفایی از فعالین اجتماعی گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ملت ولایتمدار ایران اسلامی در طی ۴۲ سال حیات طیبه انقلاب اسلامی، همواره در همه عرصه‌ها حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و مطیع اوامر و رهنمودهای امامین انقلاب و پاسدار خون شهدای گلگون کفن خویش بوده است و در گام دوم انقلاب با انسجام و اقتدار و با تجربه چهار دهه حضور و بصیرت و با اعتقاد و التزام عملی در انتخابات پیش رو نیز مشارکت کرده و ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را در تاریخ حیات پربرکت ایران اسلامی ماندگار خواهند کرد.

وی بیان کرد: ملت بصیر ایران اسلامی با درک شرایط جهانی و منطقه‌ای و با توجه به حساسیت‌های موجود و در تجلی اقتدار و عظمت مثال زدنی خویش، به دنیا ثابت خواهد کرد که همواره پاسدار عزت ملی، آرمان‌های انقلابی و صراط نورانی شهدا و معمار فرزانه انقلاب اسلامی خواهد بود.

فعالین اجتماعی گناوه اضافه کرد: تکلیف همه ما و وظیفه همه آحاد جامعه است که با حضوری گسترده، انتخابات ۲۸ خرداد ماه سال جاری را به عرصه وحدت ملی و اقتدار اسلامی ایرانی مبدل کرده و با انتخابی اصلح و شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حمایت کنیم.

از وعده‌های غیر عملی پرهیز شود

مسئول فرهنگی دانشگاه پیام نور گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مشارکت بالای مردم در انتخابات به تقویت نظام در عرصه داخلی و بین المللی کمک خواهد کرد و باعث روی کار آمدن دولتی قوی با پشتوانه بالای مردمی خواهد بود.

ضرغام خرمی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر بزرگترین سرمایه اجتماعی مردم یعنی اعتماد عمومی به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی، تبعیض و بی عدالتی آسیب جدی دیده است.

وی گفت: دولت آینده باید با پرهیز از وعده‌های غیر عملی، در کمال صداقت و شفافیت و با بهره مندی از ظرفیت نیروی جوان و نخبه کشور برای برون رفت از شرایط فعلی تلاش کند و در این صورت موجبات مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم خواهد شد.

شور انتخاباتی در گناوه/ فضای حقیقی و مجازی در هیجان است

حضور حماسی و پررنگ پای صندوق‌های رأی

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت انتخابات ۲۸ خرداد امسال اظهار داشت: انتخابات ۲۸ خرداد ماه به خصوص سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار است و همه در این زمینه وظیفه دارند تا به رسالت خود برای تحقق مشارکت حداکثری عمل کنند.

عبدالحمید شیخی یادآور شد: در حالی که دشمنان با بهره گیری از تمام توان و قدرت رسانه‌های‬ خود از مدت‏‌ها پیش در تلاش برای برگزاری انتخابات سرد و کم رونق هستند، باید با حضور پرشور همه آحاد ملت در ۲۸ خردادماه حضور حماسی و پررنگ پای صندوق‌های رأی رقم بخورد.

وی با اشاره به قسمتی از وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در قسمتی از وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آمده است «در مسائل سیاسی آنجا که بحث اسلام، جمهوری اسلامی، مقدسات و ولایت فقیه مطرح می‌شود، اینها رنگ خدا هستند؛ رنگ خدا را بر هر رنگی ترجیح دهید».

شیخی اضافه کرد: همچنین مقام معظم رهبری در فرمایشات گهربار خود می‌فرمایند «هر کسی ایران را دوست دارد، هرکسی که جمهوری اسلامی را دوست دارد، هرکسی که شکوه و عزت و عظمت ملی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.»

وی یادآور شد: حضور گسترده و پرشور مردم در این انتخابات موجب یاس دشمنان و امیدواری دوست‌داران نظام اسلامی می‌شود و لذا همه باید در این صحنه سرنوشت ساز شرکت کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گناوه افزود: مردم در انتخابات باید با چشمانی باز و با شناخت کامل کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند تا آینده بهتری برای خود و کشور رقم بزنند.

وی گفت: هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه در کنار سایر اقشار جامعه ضمن حضور در انتخابات همه آحاد مردم را برای شرکت پرشور و حداکثری در انتخابات دعوت می‌کند.

مشارکت بالای مردم پشتوانه نظام است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انتخابات کشور ما همیشه با شکوه برگزار شده است چون این پشتوانه عظیمی برای نظام اسلامی محسوب می‌شود و دشمن همواره در تلاش بوده تا مشارکت در انتخابات کم باشد اما مردم به خوبی به ترفندهای دشمن واقف هستند.

مریم جوکار افزود: در این دوره هم علی رغم فشارهایی که بر مردم وارد شده و مردم هم به خوبی در جریان هستند که این فشارها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از سوی دشمن به آنها وارد می‌شود از همین رو نیز مانند سایر عرصه‌ها برای دفاع از نظام خود با حضور پرشور وارد خواهند شد و این را یک فریضه می‌دانند.

این دانشجوی حقوق گفت: مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری نشانه وفاداری مردم کشور به حاکمیت موجود و همچنین احساس رضایت آنها از سیستم حاکم بر کشور و تلاش برای بهتر شدن وضعیت کشور است.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب بارها به صراحت لزوم زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری را مورد تاکید قرار داده‌اند و علاج دردهای مزمن کشور را در پرشور بودن انتخابات و حضور مردم در صحنه تعیین سرنوشت عنوان می‌کنند.

کد خبر 5227052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha