۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶

مهر گزارش می‌دهد؛

مردم در پی انتخاب داوطلبان دردآشنا/ «همه می‌آییم»

مردم در پی انتخاب داوطلبان دردآشنا/ «همه می‌آییم»

یزد - روز سرنوشت ساز انتخاب نزدیک است، مردم در پی رصد و بررسی گزینه‌های داوطلب هستند اما همه روی یک موضوع تمرکز دارند آنهم انتخاب داوطلب دردآشنا است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، در تمامی انتخابات‌های برگزار شده، بر اهمیت حضور مردم تاکید شده زیرا اصل حضور مردم، پشتوانه نظام است.

مردم نیز همواره فارغ از نگاه‌های حزبی و جناحی و بی‌توجه به برخی سیاسی‌بازی‌ها و سیاسی کاری‌های احزاب، پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند و اصل را بر مشارکت حداکثر گذاشته‌اند.

انتخابات همواره صحنه‌ای برای سنجش اراده مردم بوده و انتخابات به دلیل دخیل بودن مردم در رقم زدن سرنوشت جامعه، عزت و اعتماد به نفس برای مردم به ارمغان آورده است.

در انتخابات ۲۸ خرداد نیز، مردم استان یزد به ویژه شهرستان مهریز در کنار دیگر فرزندان ایران اسلامی پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و با شعار «ما می‌آییم» هفتمین رئیس جمهور خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان پارلمان شهری در ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاها را انتخاب می‌کنند.

حفظ ثبات کشور مستلزم مشارکت جدی در انتخابات است

فرماندار مهریز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر، انتخابات ۱۴۰۰ را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: حفظ ثبات و امنیت کشور، مستلزم حضور فعال و مشارکت جدی همه اقشار و گروه‌ها فارغ از هر جناح، حزب و گروه در انتخابات ۲۸ خرداد است.

رضا زارع‌زاده افزود: با توجه به معیارهای اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب، باید داوطلبان اصلح را انتخاب کنیم تا نظام را از هرگونه تهدید و تحریم نجات دهیم.

وی ادامه داد: امیدورایم با مشارکت جدی مردم، روز انتخابات بار دیگر مشتی بر دهان یاوه‌گویانی بزنیم که منتظر تزلزل ایران اسلامی هستند.

زارع زاده با اشاره به چهار مؤلفه مهم از جمله سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات گفت: مردم ایران اسلامی، امسال هم مانند سال‌های گذشته با قدرت و همت والای خود پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و خط بطلانی بر نقشه‌های شوم دشمنان می‌کشند.

داوطلبان از جنس مردم و آگاه از رنج‌های قشر ضعیف باشد

در بین رأی دهندگان، رأی اولی‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند؛ محدثه دهقان یکی از دانش آموزان رأی اولی به مهر گفت: خوشحالم از اینکه برای اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر مهریز شرکت می‌کنم و می‌توانم در تعیین سرنوشت آینده کشورم و شهرم سهیم باشم.

دهقان افزود: انتخابات مهمترین رویداد یک کشور و جامعه است که سرنوشت مردم آن سرزمین در یک مدت زمان مشخص به دست یک شخص مدیریت می‌شود.

وی گفت: داوطلب مورد نظر من باید علاوه بر مؤمن و متخصص بودن در مدیریت و سیاست، به فکر مردم و از جنس خود آن‌ها باشد تا با دردها و رنج‌های قشر ضعیف جامعه آشنا باشد و به فرموده امام (ره) در هر کاری که می‌خواهد انجام دهد پا برهنه‌ها را از یاد نبرد.

رئیس جمهور موفق باید از کارشناسان مختلف مشاوره بگیرد

این دانش آموز رأی اولی مهریز ادامه داد: از نظر من یک رئیس جمهور موفق یا یک عضو شورا یا نماینده مجلس موفق باید در همه زمینه‌ها از کارشناسان مختلف مشاروه بگیرد.

وی با توصیه به همه مردم به شرکت در انتخابات گفت: اگر در این رویداد سرنوشت‌ساز شرکت نکنیم، اولاً مهم‌ترین مسئله یعنی حق مطالبه گری را از خودمان سلب کرده‌ایم و در صورتی که فردی با ویژگی‌های ضعیف انتخاب شود، در آینده با مشکلات بزرگ‌تری مواجه می‌شویم.

دهقان ادامه داد: مردم کشور ایران به ویژه شهرستان مهریز مهم‌ترین وظیفه شرعی و رسمی خودشان را فراموش نمی‌کنند و این بار نیز همچون همیشه پرشور پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند و با این حضور، مشتی محکم بر دهان مخالفان نظام و انقلاب خواهند زد.

حسن زارعیان، یکی از شهروندان مهریزی نیز در گفتگو با مهر با بیان اینکه به عنوان یک فرد ایرانی و فردی که آینده کشور برای او مهم است در انتخابات شرکت می‌کنم، اظهار داشت: شرکت نکردن من در انتخابات باعث شادی دشمنان می‌شود.

وی افزود: خانواده کوچک‌ترین عضو جامعه است که با محله، شهرستان و استان در نهایت یک کشور را تشکیل می‌دهد. همان‌طور که برای خانواده خود احساس مسئولیت می‌کنیم باید برای جامعه و کشور هم احساس مسئولیت کنیم.

زارعیان ادامه داد: انتخاب اصلح می‌تواند آرامش کشور و جامعه و حتی خانواده ما را تضمین کند بنابراین وظیفه شرعی هر مسلمان است که در انتخابات شرکت کند.

این شهروند مهریزی یادآور شد: کاندیدای من باید درستکار، راست‌گو، پایبند به مبانی اسلامی و پیرو خط رهبری باشد.

اجازه نمی‌دهیم افراد سودجو و فرصت طلب برای آینده کشور تصمیم بگیرند

زارعیان، نقش رسانه‌ها را در حضور مردم بسیار مهم دانست و گفت: شرکت در انتخابات حق مسلم هر ایرانی است و باید سرنوشت کشورمان را خودمان به دست بگیریم و نباید اجازه دهیم افراد سودجو و فرصت طلب برای ما تصمیم بگیرند و این وظیفه رسانه‌هاست که این موارد را به مردم گوشزد کنند.

وی با توجه به اینکه دشمن در کمین انتخابات سال جاری کشور است، عنوان کرد: باید مواظب باشیم که از ارزش‌ها و معیارهای دینی و از خط رهبر معظم انقلاب فاصله نگیریم.

قاسمی، یکی دیگر از شهروندان مهریزی، شرکت در انتخابات را وظیفه خود دانست و اظهار داشت: باید انتخاب دقیق، با بصیرت و هوشمندانه داشته باشیم تا این امر باعث سرافرازی کشور ایران در جهان و دنیا شود.

وی گفت: دشمن به خصوص آمریکا می‌خواهد در این انتخابات برای کشور ایران چالش ایجاد کند و مردم را نسبت به نظام دلسرد کند.

فساد افراد را نباید به پای انقلاب بگذاریم

قاسمی افزود: مردم باید بدانند که فسادی اگر از سوی شخصی یا گروهی انجام می‌شود، نباید به پای انقلاب اسلامی گذاشت چرا که این انقلاب به برکت خون هزاران شهید برپا شده و ما باید پاسدار خون این شهدا باشیم.

وی با اشاره به اینکه انتخاب خود را با بصیرت و علم انجام دهیم، ادامه داد: وقتی شخصی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، همه مردم باید به کمک او بیایند و هر فردی به اندازه توان خود حتی اگر به اندازه خاموش کردن یک لامپ اضافه هم که شده، باید در امر مهم اقتصاد کمک کنند.

قاسمی عنوان کرد: البته مردم باید بعد از کمک کردن به فرد منتخب خود، از او مطالبه‌گری داشته باشند.

کد خبر 5227656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha