۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۷

پژوهشگر تاریخ اسلام:

سیره امام خمینی باید به فرهنگ برای مسئولان تبدیل شود

سیره امام خمینی باید به فرهنگ برای مسئولان تبدیل شود

رشت- پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه مسئول از دیدگاه امام خمینی باید زندگی همسطح مردم عادی داشته باشد، گفت: سیره امام خمینی باید به فرهنگ برای مسئولان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله قنبری در سخنان پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز رشت با اشاره به شخصیت استثنایی امام خمینی به عنوان مرجع شیعه، اظهار کرد: قیام امام خمینی (ره) در زمانی از تاریخ معاصر آغاز شد که جهان در شرایط ویژه ای قرار داشت.

وی با بیان اینکه دنیا در زمان قیام امام خمینی به دو بخش سرمایه داری غرب و کمونیستی شرق تقسیم شده بود، گفت: یکی از موارد مشترک در میان این دو بخش مبارزه با دین بود.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) احیاگر دین اسلام بود، گفت: مسیری که امام خمینی (ره) آغاز کرد تا صدها سال بعد از ایشان نیز توسط اندیشمندان محور حرکت، نشاط سیاسی و اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه شخصیت برجسته امام خمینی به گونه‌ای بود که در مسیر حرکت خود از هیچ موضوع هراس نداشتند، اضافه کرد: یکی از موارد مهم درباره شخصیت امام خمینی این بوده که ایشان حتی در تبعید و انزوا نیز مبارزه خود را ادامه داد که نمونه آن نوشتن مرامنانه نظام اسلامی و پرورش انسان‌های تراز دین برای مدیریت جامعه اسلامی بود.

قنبری در ادامه با اشاره به ارتباط بسیار نزدیک امام راحل و ارادت قبلی ملت به ایشان، تصریح کرد: ارتباط قلبی امام با مردم به گونه‌ای بود که در یک حرکت انقلابی مطمئن‌ترین حوزه نظام سلطه را به لرزه در آورد.

وی با تأکید بر لزوم الگوبرداری سیره و تفکر و روش امام خمینی از سوی مسئولان، اضافه کرد: سیره امام باید به یک فرهنگ برای مسئولان و کارگزاران نظام تبدیل شود در ان صورت تمام مشکلات جامعه حل خواهد شد.

این استاد دانشگاه توحید و خدا محوری را از دیگر معیارهای حرکت مبارزاتی امام خمینی برشمرد و گفت: به عقیده امام خمینی فردی که به دنبال مسئولیت در جامعه اسلامی باید زندگی هم سطح مردم ضعیف جامعه داشته باشد تا بتواند درد و رنج مردم را درک کند.

وی در هشت سال دفاع مقدس مشاهده شد که نظام سلطه با توجه به اینکه با پیروزی انقلاب قدرت خود را از دست داد علیه انقلاب و ملت ایران وارد میدان شد، اظهار کرد: تفکر و تربیت امام راحل و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری سبب شد تا همه ملت در برابر این تجاوز ایستادگی کردند.

قنبری در ادامه با بیان اینکه امروز به واسطه گسترش فرهنگ و ایثار و شهادت و مقاومت، نوار غزه خانه امن استکبار را شکسته است، ادامه داد: قطعاً پیروی از راه امام راحل رمز ماندگاری این مسیر است.

وی با اشاره به اینکه مردم از نظام اسلامی ناامید نخواهند شد و آن را در تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی به نمایش گذاشتند، افزود: البته این به معنای این نیست مه ملت از عملکرد ضعیف برخی مسئولان نظام گلایه ندارند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با تأکید بر مسئول نباید با رسیدن به قدرت تغییر کند، اضافه کرد: مسئولان باید درد نظام را بداند و درک درستی از ارزش‌ها و باورهای دین اسلام و انقلاب داشته باشد.

کد خبر 5227715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha