۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۷

مهر گزارش می‌هد؛

آغاز به کار تریبون‌های آزاد انتخاباتی در اصفهان

آغاز به کار تریبون‌های آزاد انتخاباتی در اصفهان

اصفهان – در آستانه برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه در اصفهان تریبون‌های آزاد انتخاباتی برای اظهار نظر شهروندان برپا شد.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: گرمای هوا گویی بر روی حرارت فعالیت‌های انتخاباتی در استان اصفهان تأثیر مستقیم دارد، هر چه به ۲۸ خرداد نزدیک‌تر می‌شویم رنگ وبوی شهر نیز به سمت آمادگی برای برگزاری انتخاباتی بی نظیر حرکت می‌کند.

آذین بندی شهر، نصب بنرهای انتخاباتی مزین به وعده‌های انتخاباتی گروه‌های سیاسی از جمله «مافیا با رأی شهروندان از شهر اخراج می‌شود» از یک سو و بحث و گفت‌وگوهای سیاسی در فضای بی در و پیکر مجازی از سوی دیگر تنور انتخابات را در اصفهان گرم نگه داشته است.

اما عصر روز گذشته پویش مردمی جنوب شهر اصفهان برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ تریبون آزادی را راه‌اندازی کرد و از همه شهروندان دعوت کردند تا آزادانه در خصوص خواسته‌هایشان از رئیس جمهور صحبت کنند.

حل بحران آب، احیای دائمی زاینده رود و برنامه ریزی برای کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان جز جدا ناشدنی مطالبات شهروندان اصفهان از رئیس جمهور آینده بود.

آغاز به کار تریبون‌های آزاد انتخاباتی در اصفهان

یکی از شهروندان در این ارتباط گفت: رؤسای جمهور گذشته نیز در خصوص حل بحران آب در فلات مرکزی کشور و به ویژه استان اصفهان وعده‌های زیادی دادند اما عمل نکردند، از رئیس جمهور آینده درخواست دارم سایه این بحران را از سر اصفهان کم کند.

با حذف خطوط سیاسی در انتخابات شرکت می‌کنیم

همچنین باید توجه داشت که مراسم‌های سیاسی و مذهبی در استان اصفهان نیز این روزها تحت تأثیر برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد است.

آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه‌های عبادی – سیاسی این هفته نماز جمعه حضور در انتخابات را ضروری دانست و گفت: برای حفظ انقلاب همه مردم باید بدون توجه به خطوط سیاسی در انتخابات شرکت کنند.

او که حساسیت حضور در انتخابات ۱۴۰۰ را به اندازه حضور در جنگ تحمیلی دانست، ابراز داشت: همانطور که در جنگ بدون توجه به حزب و گروه همه حاظر شدند برای انتخابات ۲۸ خرداد نیز همه باید به میدان بیایند.

آغاز به کار تریبون‌های آزاد انتخاباتی در اصفهان

شرکت در انتخابات یکی از آرمان‌های امام است

حجت الاسلام عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی نیز خطبه‌های پیش از نماز جمعه اصفهان گفت: ما به عنوان فرزندان و پیروان امام (ره) وظیفه داریم با مشارکت حداکثری و انتخاب یک رئیس جمهور اصلح ادامه دهنده راه امام باشیم‌.

او افزود: ما مردم باید امین امام در راه انقلاب باشیم و از هیچ کوششی در این راه دریغ نورزیم که شرکت در انتخابات یکی از آرمان‌های امام است.

کمپین نه به رأی شمشیر کشی در برابر انقلاب است

راه اندازی کمیته ستاد سلامت و برگزاری همایشی توسط این ستاد نیز از دیگر اتفاقات حاشیه‌ای انتخابات ۲۸ خرداد در اصفهان بود، حجت الاسلام احمد سالک، رئیس ستاد انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در اصفهان در این آئین با بیان اینکه رأی ندادن و قهر کردن مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: کمپین نه به رأی به معنای شمشیر کشی در مقابل ملت و نظام اسلامی است.

او با بیان اینکه شرایط کنونی انقلاب اسلامی نیازمند این است که انسانی‌هایی با ایمان تربیت شوند، اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) فرمودند مدیر کسی است که اهل بصیرت و شناخت دین و اسلام باشد، به چنین فردی می‌توان پرچم مدیریت داد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه حجت الاسلام رئیسی ساده زیست است، گفت: باید کمک کنیم حجت الاسلام رئیسی برنامه‌های خود را اجرا کند. آثار دو دوره گذشته نسبت به جامعه روحانیت باید با حضور یک روحانی تحقق پیدا کند و دوره‌های گذشته جبران شود.

آغاز به کار تریبون‌های آزاد انتخاباتی در اصفهان

لیست ۱۳ نفره مجمع نیروهای انقلاب شهر اصفهان اعلام شد

تکاپوی داوطلبان شورای شهر در اصفهان نیز برای ارائه لیست گروهی همچنان ادامه دارد، امروز صبح در جلسه عمومی مجمع نیروهای انقلاب شهر اصفهان، لیست ۱۳ نفره مجمع نیروهای انقلاب برای انتخابات شورای اسلامی شهر معرفی شد.

فرایند گزینش لیست مجمع نیروهای انقلاب شهر اصفهان طی هفته‌های گذشته با برگزاری جلسات مختلف مصاحبه و گزینش از همه علاقمندان به حضور در لیست انتخاباتی این مجمع آغاز شد و با حضور ۳۱ مصاحبه‌کننده، از داوطلبان مد نظر در حوزه‌های مختلف تخصصی مصاحبه به عمل آمد.

در نهایت ۵۲ کاندیدا از بین داوطلبان مصاحبه شده، به فرایند رأی‌گیری عمومی در حضور اعضای مجمع نیروهای انقلاب وارد شدند و صبح امروز جمعه ۱۴ خرداد، در حضور اعضای مجمع نیروهای انقلاب، رأی‌گیری عمومی برای انتخاب ۱۳ نفر لیست مجمع صورت گرفت.

هر چند دشمن با سرمایه گذاری‌های کلان در فضای مجازی سعی در سرد شدن فضای انتخابات و کاهش مشارکت در مهم‌ترین اتفاق ایران طی روزهای آینده دارد اما آنچه در بدنه جامعه مشاهده می‌شود بحث داغ انتخابات و تصمیم گیریهای شخصی و دسته جمعی برای انتخاب داوطلب مورد نظر در انتخابات است.

کد خبر 5227750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha