۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰:۱۹

در واکنش به بروز تغییرات در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی؛

آمریکا: روابط عمیق با اسرائیل را در بالاترین سطوح حفظ خواهیم کرد

آمریکا: روابط عمیق با اسرائیل را در بالاترین سطوح حفظ خواهیم کرد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که سطح روابط خود با رژیم صهیونیستی را صرف نظر از آنکه چه کسی در رأس این رژیم اشغالگر قرار داشته باشد، در بالاترین سطوح حفظ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا با اشاره به بروز برخی تغییرات در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی در جایگزین کردن رئیس این رژیم با شخصی دیگر تأکید کرد که واشنگتن صرف نظر از اینکه چه کسی در رأس هرم قدرت در رژیم اسرائیل قرار داشته باشد، روابط عمیق و استراتژیک خود را با این رژیم در بالاترین سطوح حفظ خواهد کرد.

این در حالی است که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پی دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن دی. سی، در سخنانی حمایت قاطع آمریکا از تل آویو را اعلام کرده و گفته بود که این حمایت‌ها به کابینه خاصی در این رژیم محدود نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، ند پرایس گفت: «ما قصد نداریم در خصوص تشکیل دولت (کابینه رژیم صهیونیستی) در زمانی که روال آن در جریان است، صحبتی کنیم. جدا از آنچه رخ خواهد داد و صرف نظر از اینکه چه کابینه‌ای مشغول به کار باشد، پشتیبانی سرسخت و حمایت آهنین ما از اسرائیل پابرجا خواهد ماند».

در همین راستا، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز طی سخنانی جداگانه در جریان نشست خبری روز پنجشنبه خود، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا با تغییر نخست وزیر اسرائیل، تغییری در رویکرد آمریکا در قبال تل آویو ایجاد خواهد شد یا خیر، تأکید کرد: «اسرائیل کماکان به عنوان متحد و شریک استراتژیک و مهم آمریکا باقی خواهد ماند، شریکی که با آن روابط امنیتی داشته‌ایم و (این روابط) ادامه پیدا خواهد کرد».

کد خبر 5227848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha