۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۳

مهر گزارش می دهد؛

جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها پای صندوق‌های رای

جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها پای صندوق‌های رای

اردستان - رای اولی های اردستان که امسال جشن تکلیف سیاسی خود را در پای صندوق های رای برگزار می کنند، در کنار دیگر مردم عقیده دارند که انتخاب اصلح تنها چاره رفع مشکلات کشور است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، علیرضا صفاری‌فر: کمتر از ۲۰ روز تا نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها در قرن جدید باقی مانده است؛ همه بر این اعتقادیم که وظیفه ما این است که با ایجاد رقابت سالم انتخاباتی در میان مردم، شرایط را برای یک شورآفرینی دوباره با مشارکت بالا فراهم کنیم.

مردم شهرستان اردستان نیز همچون دیگر نقاط کشور رویداد همیشه یار انقلاب و نظام بوده‌اند و با حضور پرشور خود در انتخابات نشان خواهند داد که همچنان پای نظام، انقلاب و ولایت فقیه می‌مانند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم با حضور خود در انتخابات درواقع به مبانی اسلام و شریعتی رأی داده‌اند که حاصل خون شهیدان بوده است.

حجت الاسلام سید جواد حیدری با بیان اینکه اصل در موضوع انتخابات حضور حداکثری است، افزود: انتخابات باید پرشور برگزار شود تا انقلاب بتواند به راه پر صلابت خود ادامه دهد و با انتخاب فرد صالح بتوانیم برای سال‌های آینده، کشور را بیمه کنیم.

به عقیده کارشناسان یکی از مسائل مورد توجه نامزدهای انتخاباتی باید بحث و راهکارهای اقتصادی باشد و آنها با معرفی برنامه‌های خود به ارائه راه علاج و غلبه بر چالش‌های اقتصادی کشور بپردازند.

عملکرد ضعیف و بد مسئولان و مدیران دولت در عرصه اقتصادی باعث شده تا دلسردی‌هایی به وجود بیاید و در این راستا باید برخی افراد دلسرد شده را قانع کرد تا به خاطر اقتدار و عزت انقلاب در انتخابات شرکت کنند محسن از جوانان انقلابی اردستان در این ارتباط به خبرنگار مهر می‌گوید: متأسفانه عملکرد ضعیف و بد مسئولان و مدیران دولت ما در عرصه اقتصادی باعث شده تا دلسردی‌هایی به وجود بیاید و افراد گاهاً بگویند رأی نمی‌دهیم اما باید با این گونه افراد صحبت کرد و آنها را قانع کرد تا به خاطر اقتدار و عزت انقلاب در انتخابات شرکت کنند.

استفاده از ظرفیت جوانان در راستای پیشبرد اهداف کشور

وی ادامه داد: با مشارکت حداکثری می‌توان دولتی جوان و مقتدر را بر سر کار آورد که اوضاع کشور بهبود یابد، مردم باید به فردی رأی بدهند که به جوانان بها می‌دهد و از ظرفیت‌های آنان در راستای ارتقای کشور بهره می‌برد.

علیرضا دانشجویان اردستانی است که در حال گذر از بازار شهر است، وی در ارتباط با حضور جوانان در انتخابات پیش رو به خبرنگار مهر می‌گوید: اکنون کشورمان در گام دوم انقلاب اسلامی قرار گرفته و جوانان غیور این کشور توانسته‌اند بعد از چهار دهه به تکنولوژی‌ها و رتبه‌های علمی، اقتصادی، ورزشی در جهان دست پیدا کنند و تا حدودی کشور را در ریل پیشرفت قرار داده‌اند.

وی می‌افزاید: در این شرایط دشمنان این کشور می‌خواهند تا در انتخابات پیش رو که ملت می‌تواند با حضور حداکثری مشت محکمی را به صورت نااهلان بزند از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی جلوگیری کنند؛ مردم ایران به ویژه جوانان همیشه در صحنه حاضر بوده‌اند و این بار نیز با حضور پرشور در انتخابات به دنیا نشان خواهند داد که دشمنی آنها با ملت ایران راه به جایی نخواهد برد.

ماده ۲۷ قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرایط شرکت در انتخابات را برای رأی اولی‌ها تبیین می‌کند که در آن باید جوان شرکت کننده در انتخابات تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته، ۱۸ سال تمام و عاقل باشد.

جشن تکلیف سیاسی از مسیر صندوق‌های رأی

در انتخابات امسال و در کنار سایر اقشار جامعه، جوانانی حاضر می‌شوند که جشن تکلیف سیاسی خود را می‌گیرند و پس از چندین ماه بررسی و مطالعه، گزینه سرنوشت ساز خود را از مسیر صندوق‌های رأی، راهی کرسی تصمیم ساز کشور می‌کنند.

مهدی یکی از رأی اولی‌های اردستانی در حالی که مشغول خرید از یک فروشگاه لوازم‌التحریر بود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه درخواست شما از رئیس جمهوری آینده ایران چیست؟ پاسخ داد: تنها خواسته من این است که رئیس دولت سیزدهم به فکر جوانان باشد؛ زیرا همین جوانان هستند که باید آینده کشور را از همه نظر تأمین کنند و اگر سرخورده بار بیایند نمی‌شود روی آنها حساب کرد.

وی یادآور شد: از اینکه امسال می‌توانم در آینده کشورم تأثیرگذار باشم بسیار خوشحالم و با دید باز سیاسی و اجتماعی، مشورت با دیگران و رصد تبلیغات انتخاباتی نامزدها سعی می‌کنم بهترین گزینه برای نشستن به کرسی ریاست‌جمهوری را انتخاب کنم.

معلم جوانی که در حال خروج از مدرسه است از دیگر افرادی بود که در چالش حضور ما حضور می‌یابد، وی در جواب به این سوال که آیا در انتخابات امسال شرکت می‌کند یا نه، ابراز کرد: من دوست نداشتم در انتخابات شرکت کنم، اما وقتی دیدم که رأی ما در آینده خودمان تأثیر می‌گذارد و در واقع این خودمان هستم که با شرکت در انتخابات آینده‌مان را رقم می‌زنیم، نظرم عوض شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های داوطلبان باید شفاف و با صداقت باشد تا مردم بتوانند فرد اصلح را انتخاب کنند که برنامه‌های وی در کنار انتخاب دست کابینه آینده کشور را تضمین کند.

امروز بحران‌هایی از جمله بیکاری، تورم، گرانی و خشکسالی در جامعه وجود دارد که بخشی از آن نیازمند اتخاذ تدابیر بیشتر مدیریتی باشد که این مهم در گرو برنامه‌ریزی رئیس جمهوری دولت سیزدهم است رئیس جمهور جدید باید بحران‌های پیش‌آمده در جامعه را رفع کند

محمد یکی از دانشجویان اردستانی رشته جامعه شناسی به خبرنگار مهر می‌گوید: امروز بحران‌هایی از جمله بیکاری، تورم، گرانی و خشکسالی در جامعه وجود دارد که بخشی از آن نیازمند اتخاذ تدابیر بیشتر مدیریتی باشد که این مهم در گرو برنامه‌ریزی رئیس جمهوری دولت سیزدهم است.

این دانشجوی اردستانی بقا یا تشدید بحران‌هایی مانند مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا را در زمره مسائلی دانست که در دهه‌های گذشته آنطور که باید و شاید به آنها پرداخته نشده است.

محمد یادآور شد: اینها مسائلی است که داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری باید به شکل دقیق برای رفع آنها راهکار و برنامه داشته باشند.

بی‌شک انتخابات ۲۸ خرداد در کشور جمهوری اسلامی می‌تواند یکی از رویدادهای مهم و سرنوشت ساز باشد و این زمانی به حقیقت خواهد رسید که مردم با مشارکت خوب خود در پای صندوق‌های رأی تاریخ‌سازی کنند و به دشمنان این مرز و بوم فرصت جولان ندهند.

حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی؛ تضمین‌کننده امنیت و اقتدار کشور

در این ارتباط امام جمعه اردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی می‌تواند تضمین‌کننده امنیت و اقتدار کشور باشد.

حجت الاسلام حسن دهشیری تاکید کرد: ما باید در این انتخابات طبق فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی رئیس جمهوری برگزینیم که همچون شهید رجایی و مقام معظم رهبری کشور را به سمت و سوی درست و صلاح پیش می‌برد.

۲۸ خرداد ۱۴۰۰ روزی سرنوشت ساز در برهه کنونی کشور است، روزی که مردم شهرستان اردستان که در همه انتخابات‌های گذشته با حضور پرشور در انتخابات در تعیین سرنوشت شهر و کشور خود نقش مهمی را ایفا کردند، همانند دیگر مردم ایران اسلامی با حضوری پرقدرت سرنوشت چهارساله کشور و شهر خود را تعیین می‌کنند.

کد خبر 5228166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha