۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۱

پیام تسلیت شخصیتها و نهادهای دینی در پی رحلت آیت الله شریعتمداری

پیام تسلیت شخصیتها و نهادهای دینی در پی رحلت آیت الله شریعتمداری

علما و مراجع و شخصیت‌های حوزوی در پی وفات آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی شریعتمداری با صدور پیام‌های جداگانه درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، علما و مراجع و شخصیت‌های حوزوی در پی وفات آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی شریعتمداری با صدور پیام‌های جداگانه درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت حضرت آیت الله سیستانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال عالم ربانی جناب آیت الله آقای حاج شیخ محمد تقی شریعتمداری (رضوان الله علیه) موجب تالم و تأسف فراوان گردید.
فقدان آن بزرگوار که از چهره‌های شاخص علمی و معنوی حوزه علمیه تهران و از جایگاه ممتازی در ترویج معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برخوردار بودند، ضایعه‌ای دردناک و خسارتی عظیم است.
اینجانب این مصیبت بزرگ را به آستان مقدس حضرت ولی عصر (عج) و به آقایان علما و طلاب و عموم مردم شریف تهران و به بستگان محترم و دیگر علاقه مندان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.
و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

پیام تسلیت رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران

آیت الله رشاد در این پیام تاکید کرد: فقدان او که از ذخایر معرفتی و معنوی پایتخت بودند سبب خلأ معرفتی جبران‌ناپذیری در این کلان‌شهر خواهد شد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

إنا لله وإنا الیه راجعون
با تأسف و تأثر عمیق مطلع شدیم استاد برجسته حوزه علمیه تهران، بقیه السلف، مدرس متضلع، آیت الله محمدتقی شریعتمداری (طاب ثراه) دار فانی را وداع گفته اند.

او محضر بزرگانی از سلف را درک کرده بود، در فلسفه از اساتیدی همچون علامه شهید مطهری، حکیم شهیر میرزا ابوالحسن شعرانی و فیلسوف و فقیه نامدار سید ابوالحسن رفیعی قزوینی (قدس الله اسرارهم) بهره برد و سالیان متمادی در محضر فقه و اصول حضرات آیات عظام محمدتقی آملی و سید احمد خوانساری حاضر شد.

وجوذ ذی‌جود آیت الله محمدتقی شریعتمداری از ذخایر معرفتی پایتخت بشمار می‌آمد و محضرش طی افزون بر نیم قرن، محفل معرفت و معنویت برای فضلا و طلاب این حوزه عریق و اصیل بود. فقدان او سبب خلأ جبران‌ناپذیری در این کلان‌شهر خواهد گشت.

این‌جانب این ضایعه‌ی مولمه را، به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام طله الوارف) و سایر مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، ارکان حوزه علمیه تهران، شاگردان و فرزندان سوگمند آن استاد خلیق و خدوم تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل، و برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیائش را مسئلت می‌دارم.

پیام تسلیت تولیت مدرسه علمیه مروی

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر رحلت عالم وارسته و فقیه ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ محمد تقی شریعتمداری را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری، خاندان مکرم، فرزندان، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

این عالم بزرگوار که عمری را به تحصیل علوم و معارف الهی سپری نمود و در زمره خوشه‌چینان علمی و معرفتی بزرگانی چون آیات عظام؛ سید احمد خوانساری، علامه شعرانی، شیخ محمد تقی آملی، شهید بزرگوار استاد مطهری، مرحوم تنکابنی و دیگران قرار گرفت، بیش از شصت سال به تدریس علوم و معارف اسلامی در مدرسه علمیه مروی تهران پرداخت و شاگردان فاضل و فرهیخته ای را تربیت نمود.

خداوند متعال روح بلند او را با انبیا و اولیا گرامش محشور نموده و در جوار رحمت خویش جای دهد.

و السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

پیام تسلیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی

باسمه تعالی

إنّا لِلّهِ وَإِنّا إِلَیْهِ راجِعُون

رحلت فقیه عالی‌قدر آیت الله آقای حاج شیخ محمّد تقی شریعتمداری رضوان الله علیه موجب تأثّر و تأسّف گردید.

شخصیت بزرگواری که سالیان متمادی به تدریس فقه آل محمد علیهم السّلام و ترویج اسلام و دفاع از معارف نورانی اهل بیت علیهم السّلام و مبانی قویم مکتب جعفری و تهذیب نفوس و تربیت طلّاب و فضلا پرداخت.

ضایعه‌ی فقدان این روحانی وارسته را به حضرات علمای اعلام، حوزه‌ی علمیه تهران، علاقمندان و ارادتمندان و بیت مکرّم ایشان تسلیت گفته؛ علوّ درجات آن مرحوم را از خداوند متعال مسألت دارم.

کد خبر 5229875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha