۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳

با انواع کم شنوایی آشنا شوید

با انواع کم شنوایی آشنا شوید

با ما در کلینیک شنوایی سمعک قلهک همراه باشید تا با انواع کم شنوایی آشنا شوید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای شروع بهتر است اصلاً بدانیم کم شنوایی چیست؟ گوش صداها را از محیط دریافت و سپس با پردازش آنها باعث شنوایی می‌شود. مشکل از آنجایی شروع می‌شود که قابلیت ما نسبت به شنیدن صداهایی که به طور طبیعی شنیده می‌شوند بسیار کم می‌شود. کم شنوایی سن خاصی ندارد و ممکن است در هر دوره‌ای به سراغ فرد بیاید. با ما در کلینیک شنوایی سمعک قلهک همراه باشید تا با انواع کم شنوایی آشنا شوید.

علت کم شنوایی

کم شنوایی می‌تواند مادرزادی و یا اکتسابی باشد. اکتسابی همان طور که از نامش پیداست ممکن از به دلایل گوناگون مانند آسیب به گوش و اعصاب آن اتفاق بیفتد. کم شنوایی مادرزادی هم به معنای ژنتیکی بودن است و ممکن است از پدر یا مادر به فرزند انتقال داده شود. ولی اصلاً جای نگرانی نیست امروزه با روش‌هایی مانند استفاده از سمعک می‌توان این مشکل را حل کرد. ولی تشخیص سمعک مناسب کار بسیار حساسی است و باید در یک کلینیک تخصصی توسط شنوایی شناس با انجام تست شنوایی صورت گیرد. کلینیک سمعک قلهک با بیش از سی سال سابقه بهترین مرکز برای رفع مشکلات شنوایی است. شما می‌توانید برای مشاوره خرید سمعک به سایت سمعک شنوایی قلهک مراجعه و در قسمت خدمات روی مشاوره خرید کلیک کنید و فرم درخواست مشاوره را ارسال کنید.

انواع کم شنوایی

کم شنوایی دارای سه نوع انتقال، حسی -عصبی و آمیخته می‌باشد. در زیر به هر کدام به طور مختصر می‌پردازیم.

کم شنوایی انتقالی

تمام مشکلاتی که در گوش میانی و بیرونی به وجود می‌آید و مانع هدایت صحیح صدا می‌شود ناشی از کم شنوایی انتقالی است. اگر بخواهیم برای علائم کم شنوایی انتقالی مثالی بزنیم افرادی که همیشه صدای تلویزیون را زیاد می‌کنند و باید با صدای بلند گوش دهند به دلیل اینکه اصوات را به صورت کمتر از حد معمولی می‌شنوند. برعکس این افراد صدای خود را بسیار بلندتر از حد عادی می‌شنوند و به همین دلیل همیشه سعی می‌کنند که آرام صحبت کنند. از دلایل افت شنوایی هم می‌توان به تجمع جرم، تجمع مایع در گوش میانی، عفومت کانال گوش و.. اشاره کرد.

کم شنوایی حسی عصبی

کم شنوایی حسی عصبی به دلیل کمبود و آسیب‌هایی است که در سلول‌های حسی در حلزون گوش رخ می‌دهد. یعنی به زبان ساده می‌توانیم بگوییم کم شنوایی ناشی از مشکلات پیش آمده در گوش داخلی و آسیب‌های عصبی را کم شنوایی حسی عصبی می‌گویند. از دلایل این بیماری می‌توان به بیماری منیر، افزایش سن، مسمویت دارویی و … اشاره کرد.

کم شنوایی آمیخته

کم شنوایی آمیخته که به آن ترکیبی هم گفته می‌شود تشکیل شده از کم شنوایی حسی عصبی و انتقالی است. مشکلاتی که در گوش میانی، بیرونی و درونی به وجود آمده باشد.

روش‌های درمان کم شنوایی

با انواع کم شنوایی آشنا شوید

یکی از بهترین راه‌های درمان کم شنوایی استفاده از سمعک است. بر اساس نوع کم شنوایی شما سمعک‌های نامرئی، داخل کانال گوش، داخل گوش، پشت گوشی و … تجویز می‌شود شما می‌توانید با توجه به بودجه خود از برندهای بسیار خوبی مانند سمعک اتیکن، زیمنس، فوناک تهیه کنید. به طور مثال قیمت سمعک اتیکن با توجه به اینکه از نیمه دیجیتال تا هوشمند را دارا می‌باشد می‌تواند از حدود ۲ میلیون تا ۱۵ میلیون متغیر باشد.

خدمات ویژه در کلینیک سمعک شنوایی قلهک

ما برای حفظ سلامتی شما عزیزان امکان تجویز سمعک در منزل را فراهم کرده ایم. پزشکان متخصص ما با رغایت پروتکل‌های بهداشتی به همراه بهترین دستگاه‌ها به منزل شما می آیند و با تشخیص به موقع از بیشتر شدن کم شنوایی شما جلوگیری کنند. همچنین در مرکز ما نیاز نیست نگران پرداخت باشید زیرا در صورت تمایل ما شرایط قسطی شدن را هم فراهم کرده ایم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5233420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha