۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۴۵

زاکانی:

کرمان دستخوش سلایق سیاسی است/ لزوم تمرکززدایی در اداره کشور

کرمان دستخوش سلایق سیاسی است/ لزوم تمرکززدایی در اداره کشور

کرمان - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کرمان دستخوش برخی سلایق سیاسی است و باید از همه ظرفیت‌هایش برای آبادانی این استان پهناور استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی عصر یکشنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم کرمان با اشاره به اینکه با انتخاباتی روبرو هستیم که نقش اثرگذاری در زندگی خود ما دارد چرا که بالغ بر ۹۵ درصد منابع کشور دست رئیس جمهور است، افزود: ما برخوردار از اسلام، یک تمدن با پیشینه چند هزار ساله، اقوام، مذاهب هستیم که یک فرصت بزرگی برای ایران هستیم.

وی با بیان این مطلب که تعجب می‌کنم با وجود این ظرفیت‌ها اما وضعیت موجود ما اینچنین است، بیان داشت: برای حل این مشکلات باید پای صندوق‌های رأی حاضر شویم. از طرف دیگر ما یک راهی را طی کرده‌ایم که اشتباه بوده است به این معنا که تحریم یک حربه برای دشمنان است و انتظار ما از دشمنان غیر از این نیست.

تورم موجود کمر مردم را خم کرده است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه با تورم موجود کمر مردم را خم کرده است لذا نباید از مردم انتظار حال خوب داشته باشیم، اظهار کرد: باید طرحی نو ایجاد کنیم ظرفیت‌های داخل را فعال و از پتانسیل‌های بیرون نیز در راستای پیشرفت ایران استفاده کرد، دولت بنده دولت اقدام و عمل است.

وی با بیان این مطلب که باید با عدالت و خلاقیت زمینه کسب حداکثر و میزان بالایی از استقلال و آزادی را برای کشورمان به عمل بیاوریم، اظهار کرد: به همه اقشار مختلف مردم دارد ظلم می‌شود چراکه مدیریت درستی توسط دولت انجام نمی‌شود.

لزوم تمرکززدایی در اداره کشور

زاکانی با اشاره به اینکه در ادامه این مسیر باید تمام ابعاد را در نظر بگیریم و متناسب سازی شود، بیان داشت: برای این مسئله چهار رویکرد در نظر گرفته‌ایم و اولین اینها رویکرد مدیریت اقتصاد است چرا که در این زمینه مردم واقعاً مشکل دارند اما دولت فعلی این مشکلات را نمی‌بیند. اساس ما در این رویکرد جهش تولید است که فوریت بالایی دارد و در کنار جهش تولید، کشور باید شفاف اداره شود و تمرکززدایی باید انجام شود و متأسفانه در حال حاضر مرکز و محوریت تهران است.

وی با بیان این مطلب که متأسفانه ۹۰ درصد بودجه در پایتخت تصمیم گیری می‌شود و تنها ۱۰ درصد بودجه به استان‌ها مستقیم داده می‌شود، اظهار کرد: در این زمینه باید آمایش‌های لازم در تمامی شهرستان‌های کشور انجام شود و تمامی شهرستان‌ها محور قرار بگیرند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه شهرهایی هستند که در کنار معادن و ذخایر عظیم هستند اما مردم در سختی زندگی می‌کنند اما با تمرکززدایی این مسئله حل می‌شود، عنوان کرد: در همین بخش اقتصادی، گام مبارزه با مفاسد اقتصادی برخورد می‌شود و در این زمینه با شخصیت‌های بزرگی بنده برخورد کرده‌ام.

وی با بیان این مطلب که باید ریشه فساد را خشکاند و اولین قدم‌های بنده تحول در درون خود دولت است، ابراز داشت: تکیه دولت به ملت است و نظارت بر دولت را خواهیم داشت چیزی که دولت فعلی اصلاً آن را قبول ندارد.

زاکانی با اشاره به اینکه موضوع مسکن و اشتغال در جهش تولید حل خواهد شد و در یک سال اول تحولات را به صورت محسوس تجربه خواهید کرد، بیان داشت: یک سایت و درگاه اینترنتی است که برای همه شهرستان‌ها مشکلات را احصا کرده‌ایم، مردم می‌توانند این سایت را ببینند و اگر پسند نکردند ما می‌توانیم آن را به روزرسانی کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره با بیان این مطلب که شهید باهنر هنرمندی خود را در هدایت جامعه و سپس ندای ارجعی الی ربک را شنید و آن را تجربه کرد، افزود: خضوع و خشوع شهید قاسم سلیمانی همیشه برای من یک درس بود، با وی که همکلام می‌شدم آرامش را در وی می‌یافتم و دنیایی از مسئولیت در وجودش بود. همچنین بنده با یک شهید دیگر به نام شهید مغفوری یک انس خاصی پیدا کرده‌ام البته چند سال است که این الفت در بنده شکل گرفته است.

کرمان دستخوش برخی سلایق سیاسی است

وی با بیان این مطلب که استان کرمان علی رغم پیشرفت‌های جدی در بخش صنعت، از بی آبی رنج می‌برد، اظهار کرد: در کنار آن جاده‌های نامناسبی که وجود دارد و عدم صنایع تبدیلی کشاورزی شرایط بسیار سخت کرده است. کمبود امکانات بهداشتی، بیکاری، حاشیه نشینی از جمله مشکلات استان کرمان است.

زاکانی با اشاره به اینکه بنده به شهرستان‌های مختلف استان سفر کرده‌ام، عنوان کرد: این تنوع اقلیمی در استان کرمان کم نظیر است همچنین محرومیت‌های استان را لمس کرده‌ام.

وی با بیان این مطلب که توجه برای ساختن کرمان به خصوص در بحث کم آبی و آبادانی برای ما اولویت دارد، اظهار کرد: استان کرمان دستخوش برخی سلایق سیاسی است که باید از همه ظرفیت‌های استان برای آبادانی این استان پهناور استفاده کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره تصریح کرد: در مجموع امیدوار هستیم که در کنار رونق شمال استان، به آبادانی جنوب استان برسیم و جنوب استان را برای پیشرفت هدف گذاری کنیم.

کد خبر 5233967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      1 0
      سالها مدیران نالایق در کرمان حکومت کردند و ذره ای برای کرمان کار نکردند قم خشک رو ببینید لان در فصل گرما رودخانه ش آب داره چرا؟ چون اینقدر آب منتقل کردند مازادش رو میریزن تو رودخونه یزد کاشان و.... کلی مراکز استانها آب منتقل شد کرمان هم همگی خواب بودند و کسی کاری نکرد