۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

۳هزار نفر داوطلب دریافت سوم واکسن ایرانی و کوبایی در زنجان هستند

۳هزار نفر داوطلب دریافت سوم واکسن ایرانی و کوبایی در زنجان هستند

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: مرحله سوم فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی و کوبایی کرونا، از چهارم تیرماه در استان‌های زنجان و یزد آغاز می‌شود وسه هزار نفر داوطلب هستند.

پرویز قزلباش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا در استان زنجان روند خوبی را طی می کند، گفت: تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ و ۷۰ سال در استان به خوبی جلو می‌رود.

وی با بیان اینکه مرحله سوم فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی و کوبایی کرونا، از چهارم تیرماه در استان‌های زنجان و یزد آغاز می‌شود، اظهار کرد: بیش از سه هزار داوطلب این واکسن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در این کار آزمایی بالینی، ۸۰ درصد داوطلبان واکسن دریافت می‌کنند و ۲۰ درصد افرادی که در این طرح به عنوان گروه شاهد، واکسن نما دریافت کردند.

قزلباش تاکید کرد: داوطلبان تزریق این واکسن بین سنین ۱۸ تا ۸۰ سال است که تا هفت ماه بیمه می‌شوند.

وی بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تاکید کرد و ابراز داشت: مردم بر این امر اذعان داشته باشند که تنها زدن واکسن مهم نیست و همه باید زدن ماسک را ادامه دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: طی روزهای گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بسیار کاهش یافته و این اصلاً خوب نیست.

کد خبر 5236432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha