۲ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۴

معاون آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

۱۹ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در خراسان‌جنوبی ثبت‌نام کردند

۱۹ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در خراسان‌جنوبی ثبت‌نام کردند

بیرجند-معاون آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش ۶درصدی دانش آموزان پایه اول گفت:۱۹ هزار دانش‌آموز استان در پایه اول ثبت‌نام شده اند.

محمد زمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ثبت‌نام از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی که از ابتدای خردادماه آغاز شده بود به پایان رسیده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سنجش بدو ورود به مدارس دانش‌آموزان نیز از ۲۵ خرداد آغاز شده است، بیان‌کرد: سنجش دانش آموزان به نوبت و براساس برنامه‌ریزی در حال انجام است.

زمانی با تأکید بر اینکه در سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به مدارس آزمون‌ها و تست‌های مختلف شنوایی، بینایی و جسمی و حرکتی گرفته می‌شود، اظهار کرد: اگر در این سنجش‌ها مشکلی برای دانش‌آموز تشخیص داده شد برای درمان به کارشناس و متخصص مربوط ارجاع می‌شود.

وی بیان‌کرد: اگر درمان دانش‌آموز انجام گرفت و مسئله خاصی نبود در مدارس عادی تحصیل خود را ادامه می‌دهد و در غیر این صورت برای آموزش به مدارس استثنایی مراجعه خواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد دانش آموزان پایه اول ابتدایی در خراسان‌جنوبی ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است، گفت: امسال برای ورود به پایه اول ابتدایی ۱۹ هزار دانش‌آموز نام نویسی کرده‌اند.

زمانی ادامه‌داد: مقایسه این دو آمار نشان از افزایش ۵-۶ درصدی دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سال جاری دارد.

وی یادآور شد: ما در خراسان‌جنوبی در تمام مراحل ثبت‌نام و سنجش دانش‌آموزان پایه اول بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید داریم و تلاش می‌کنیم که در این مراحل از هرگونه تجمعی خودداری شود.

کد خبر 5242409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha