۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۸

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد؛

افتتاح مرکز درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در زنجان

افتتاح مرکز درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در زنجان

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، مبتنی بر درمان در هفته بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل بهزیستی استان گفت: اداره کل بهزیستی استان از طریق اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی برنامه‌هایی را اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه خدمات در این بخش از اقدامات بهزیستی بوده است، اظهار کرد: ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری اداره کل هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: برنامه‌های بهزیستی شامل اجرای کارزار رسانه‌ای، نصب پوستر و بنر، چاپ و تکثیر برگه‌های اطلاع‌رسانی، هماهنگی با پایانه‌های اتوبوسرانی، هماهنگی با صدا و سیما، تهیه کلیپ و موشن‌گرافی، اجرای برنامه‌های آموزشی در هشت محیط آموزشی است و در بحث پیشگیری از اعتیاد اقدامات بسیاری توسط بهزیستی انجام می‌شود.

محمدی قیداری با بیان اینکه مراکز ترک اعتیاد در استان زیاد است و ارائه خدمات مشاوره و پزشکی دارند، ابراز کرد: ۱۱ مرکز درمانی با بیش از دو هزار خدمات در سال گذشته فعالیت لازم را داشتند.

وی گفت: با همکاری گروه‌های همکار دو هزار و ۸۷۴ نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند و مرکز تبصره دو ماده ۱۶ نیز با هدف گروه جمعی فعالیت دارد و طی سال گذشته ۴۱۱ دستگیری انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۴۸ هزار و ۶۹۶ نفر روز در مراکز نگهداری شدند، افزود: طی سال گذشته به ۸۳۴ نفر از خدمات مرکز گذری و سرپناه شبانه معتادین استفاده کردند.

محمدی قیداری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی در سطح استان زنجان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: طی سال گذشته سه هزار نفر از خدمات مراکز بهبود و بازتوانی بهزیستی استان زنجان استفاده کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد بهبود یافتگان دوباره به چرخه بازمی‌گردند، افزود: یکی از دغدغه‌های بهزیستی بحث توانمندسازی و اشتغال بهبود یافتگان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، مبتنی بر درمان در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: این مرکز با هدف تداوم و استمرار درمان با تجمیع همه مدل‌های درمانی راه اندازی می‌شود.

کد خبر 5245320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha