۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱

امام‌ جمعه ایلام تاکید کرد؛

لزوم تولید آثار هنری برای معرفی رشادت های مردم ایلام در دفاع مقدس

لزوم تولید آثار هنری برای معرفی رشادت های مردم ایلام در دفاع مقدس

ایلام-امام‌ جمعه ایلام بر لزوم تولید آثار فاخر هنری برای معرفی رشادت های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی کنگره سه هزار شهید استان ایلام، اظهار کرد: امروز هر چه داریم به برکت خون شهداست، هر کدام از شهدای عزیز ویژگی‌هایی دارند که هر جایی‌که نامشان برده شود به طور قطع در آن جمع حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام طی سال جاری، افزود: آنچه از شهدا داریم در قالب آثار مکتوب، خاطرات، دست نوشته یا فیلم ثبت و ضبط شده و ماندگار می‌شود.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با اشاره به اینکه نسل‌های آینده جامعه می‌توانند از این آثار مکتوب استفاده کرده و با راه و رسم شهدا آشنا شوند، ابراز کرد: طبیعتاً ما نمی‌توانیم همه آثار شهدا را تبدیل به یک اثر فاخر کنیم ولی باید آثار شهدا را تا جایی که امکان دارد جمع‌آوری کنیم.

امام جمعه ایلام بیان کرد: ما نباید به آنچه که امروز از شهدا آثاری جمع آوری شده است اکتفا کنیم و باید به دنبال این باشیم که آثاری باقی مانده از شهدا را جمع آوری کنیم.

وی بیان کرد: مردم استان ایلام در طول ۸ سال دفاع مقدس شهر و دیار خود را ترک نکردند و با همه سختی‌ها آواره دیگر شهرها نشدند، باید به گونه‌ای عمل کرد که این فضا را برای نسل امروز ترسیم کرد.

کریمی تبار اظهار کرد: امروز ضرورت دارد که نسل امروز، این فضای ایثار و شهادت و رویدادهای دوران جنگ تحمیلی را در استان ایلام به نسل بعدی منتقل کنیم و تلاش کنند که کارهای انجام نشده در خصوص زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا در استان احصا شده و انجام شود

امام جمعه ایلام با تاکید بر تولید آثار فاخر در استان در حوزه دفاع مقدس و شهدا، یادآور شد: تولید آثار فاخر می‌تواند معرف رشادت‌ها، دلاوری‌های و حماسه‌های مردم استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس باشد، در این زمینه باید هزینه کرد و اهل قلم و پژوهشگران استان در این حوزه وارد شوند، چند اثر فاخر ملی و بین المللی با محوریت استان ایلام تولید شود.

کد خبر 5247753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha