۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱

در انتقاد از یکجانبه گرایی واشنگتن؛

اقدام یکجانبه آمریکا دلیل وضعیت امروز برجام است

اقدام یکجانبه آمریکا دلیل وضعیت امروز برجام است

وزیر امور خارجه چین از مواضع واشنگتن در قبال برجام به شدت انتقاد کرد و گفت: خروج آمریکا از این توافق و اتکا به فشار سیاست حداکثری دلیل ایجاد بن بست فعلی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین طی سخنرانی در گردهمایی صلح جهانی تاکید کرد: بسیار ضروری و حیاتی است که آمریکا هر چه سریع‌تر به توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برگردد.

وانگ ئی افزود: «خروج یکجانبه آمریکا از برجام و (سیاست) فشار حداکثری این کشور بر ایران، علل ریشه‌ای بحران فعلی هسته‌ای ایران است».

وی همچنین با تاکید بر صحبت‌های «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین و انتقاد از رویکرد آمریکا و متحدانش مبنی بر توسل به ذهنیت منسوخ جنگ سرد گفت: «امروز چین دیگر آن کشور ۱۰۰ سال پیش نیست. هیچ فرد یا نیرویی نباید اراده و ظرفیت مردم چین را برای حمایت از منافع ملی، حق حاکمیت، امنیت و پیشرفت دست کم بگیرد».

شی جینپینگ رئیس جمهور چین پیشتر در روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد حزب کمونیست چین گفته بود که چین دیگر «مورد ظلم و سوءاستفاده» دیگران قرار نمی‌گیرد و هر کس که سعی به انجام این کار کند، «مطمئنا سرش با برخورد به دیوار فولادی عظیمی که حاصل زحمت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون چینی است، خواهد شکست».

کد خبر 5249373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مامور IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      1 0
      دلسوزی چین رانمی خاهیم تاقبل قطعنامه ۲۲۳۱ هر چه قطعنامه بود باغربیها همکاری کردند چون با آنها منافع اقتصادی زیادی دارند از مسوولان دلسوزمان میخاهیم گول دسیسه چین رانخورند چین فقط به فکر منافع حزب کمونیست چین است اوهم از توبره میخورد هم از آخور