۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛

تأمین اعتبار۱۶۰میلیارد تومانی برای تکمیل ونوسازی مدارس خوزستان

تأمین اعتبار۱۶۰میلیارد تومانی برای تکمیل ونوسازی مدارس خوزستان

بهبهان- رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: سال گذشته حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان از این ردیف برای تکمیل و نوسازی مدارس خوزستان تأمین اعتبار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرالله رخشانی مهر پیش از ظهر امروز پنجشنبه در آئین کلنگ زنی و افتتاح سه پروژه آموزشی و ورزشی در بهبهان اظهار کرد: جذب منابع خیری راه برون رفت از شرایط و حل مشکل سرانه‌هاست؛ هرگاه خیری ۳۰ درصد مدرسه‌ای را در مناطق روستایی و ۵۰ درصد از مدرسه‌ای را در مناطق شهری تأمین اعتبار کند، بقیه را سازمان نوسازی تکمیل کند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: این سرانه بودجه سالانه در قانون بودجه تکرار می‌شود و هر استانی که منابع ردیف خیری بیشتری را تأمین کند، از این ردیف سهم بیشتری می‌برد.

وی بیان کرد: سال گذشته حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان از این ردیف برای تکمیل و نوسازی مدارس خوزستان تأمین اعتبار شده است و این امر باعث شده که همزمان با شروع عملیات پروژه‌ها توسط خیرین، سازمان نوسازی نیز کارش را دنبال و زمان اجرای پروژه‌ها نیز کاهش پیدا کند.

رخشانی مهر، طول دوره اجرا را در پروژه‌های عمرانی مدرسه‌سازی قبل از این تصمیم و این رویکرد حدود ۹ سال اعلام کرد و گفت: این امر باعث خسارت‌ها و زیان‌های زیادی به سرمایه‌های عمرانی و تملک دارایی کشور می‌زد اما هم اکنون طول دوره اجرا در پروژه‌های عمرانی مدرسه‌سازی به حدود سه سال کاهش یافت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه دیروز پروژه‌ای در دزفول افتتاح شده که حدود دو سال و نیم از زمان شروع پروژه تا زمان تحویل زمان برده است، گفت: هر چه طول دوره اجرا کاهش پیدا کند می‌توان از منابع و سرمایه‌گذاری انجام شده، بهره بیشتری برد؛ همچنین هر چه طول دوره بیشتر باشد، امکان بهره‌برداری از منابع و سرمایه‌گذاری کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در طرح «آجر به آجر» باید خیرسازی شود چرا که خیرین کشور می‌توانند سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان در هر استانی کمک کنند، عنوان کرد: در این راستا باید برای ۲۰ تا ۳۰ سال آینده فرد خیر تربیت شود که به این منظور از دانش آموزان درخواست شده که در حد توان خودشان در امر مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

رخشانی مهر با تأکید بر اینکه استان خوزستان با مشارکت بیش از ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار دانش آموز در این طرح رتبه اول کشور را به دست آورد، خبر داد: این استان در چهار سال اخیر در حوزه‌های مدرسه‌سازی، جذب منابع خیری و جذب منابع ملی - استانی پیش‌رو بوده است و اگر با همین سرعت، انگیزه و اراده چند سالی این رویه در پیش گرفته شود، خوزستان از میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور عبور می‌کند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور ۵.۲ مترمربع است که این سرانه در خوزستان حدود ۴.۹ مترمربع است.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور سه پروژه آموزشی و ورزشی در بهبهان کلنگ زنی و افتتاح شد.

کد خبر 5253380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha