۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی:

صنایع خراسان شمالی به فکر تامین سوخت جایگزین باشند

صنایع خراسان شمالی به فکر تامین سوخت جایگزین باشند

بجنورد- معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به قطعی مکرر برق و احتمال ضرر صنایع، گفت: واحدهای تولیدی استان باید به فکر تامین سوخت جایگزین بوده و مجهز به سیستم برق اضطراری باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قنبری صبح پنج شنبه در چهارمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: واحدهای تولیدی، شرکت‌ها، صنایع و کارخانجات استان برای پیشگیری از ضرر و آسیب در حوزه تولید باید مجهز به سیستم برق اضطراری باشند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: بر اساس تصمیمات شورای امنیت کشور حداقل قطعی برق مربوط به مصارف خانگی باید اعمال شود و واحدهای تولیدی، شرکت‌ها و کارخانجات باید با ۱۰ درصد ظرفیت برق، به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه تمام مراجع ذی‌صلاح به بحث قطعی برق ورود پیدا کرده‌اند، افزود: تمام کسبه‌ها و بانک‌ها نیز باید در طی روز صرفه‌جویی در سیستم روشنایی خود اعمال کنند.

قنبری تصریح کرد: شرایط تأمین گاز صنایع خراسان شمالی نیز همانند برق است و پیش بینی می‌شود که زمستان سختی را در پیش داشته باشیم بنابراین صنایعی که سوخت آنها از طریق گاز تأمین می‌شود باید از اکنون به فکر باشند.

وی بیان داشت: ساخت ۲۰ نیروگاه بزرگ راهی ایده آل برای نجات کشور از کمبود برق است که زمان‌بر است و در حال حاضر صنایع برای جبران این مشکل باید از ژنراتور استفاده کنند تا در تولید آنها خللی وارد نشود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی در انتها گفت: شهرستان‌های گرمه و جاجرم در جنوب استان ۳۰۰ روز از سال را هوایی آفتابی دارند که باید از این پتانسیل برای تولید انرژی‌های تجدید پذیر استفاده کرد.

کد خبر 5253412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha