۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۸

بخشدار مرکزی مهریز:

عمر شبکه آبرسانی روستایی در مهریز ۳۰ سال است

عمر شبکه آبرسانی روستایی در مهریز ۳۰ سال است

یزد- بخشدار مرکزی مهریز از فرسودگی شبکه آبرسانی روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: عمر شبکه آبرسانی روستاهای مهریز بیش از ۳۰ سال است.

مهدی دهقان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرسودگی و عمر بالای ۳۰ سال شبکه های آب شرب مناطق روستایی شهرستان مهریز، باعث هدر رفت آب می‌شود.

وی، علت افت فشار آب در برخی مناطق روستایی را فرسودگی شبکه آبرسانی اعلام کرد و گفت: در سال‌هایی که با خشکسالی مواجه نبودیم، کمبود آب چندان به چشم نمی آمد اما اکنون که حتی آبرسانی سیار نیز مشکلات آب شرب روستاها را حل نمی کند، هدر رفت آب به مسئله ای جدی تبدیل شده است.

دهقان زاده ادامه داد: در دو سال اخیر که با خشکسالی پی در پی مواجه هستیم، میزان هدر رفت آب بالاست و آبرسانی سیار به مناطق روستایی دیگر جوابگوی اهالی به خصوص روستای میانکوه و بنادک سادات نیست.

بخشدار مرکزی مهریز، احیاء و بازسازی شبکه های فرسوده روستایی را مهم دانست و تصریح کرد: با توجه به هزینه های زیاد احیاء و بازسازی این شبکه ها، در جلسه ای با دهیاران، اداره آب و فاضلاب و مردم روستاها برای کمک و همکاری برای این منظور اقدام شد که متأسفانه هیچگونه مساعدتی از طرف هیچکدام از مسئولان و مردم انجام نشد.

وی گفت: هم اکنون این فرسودگی به شهر مهریز نیز سرایت کرده و در بعضی از مکان‌ها به قدری لوله ها شکسته شده و برای اتصال آن کمربند زده شده که به آن دیگر خط و شبکه گفته نمی شود و باید کاملاً جابه‌جا شود.

دهقان زاده بیان کرد: در صورت تأمین اعتبار، احیاء و بازسازی شبکه های فرسوده دو روستای بنادک سادات و میانکوه را فاز به فاز پیگیری و اجرا می کنیم.

وی یادآور شد: با وجود همه مشکلات موجود برای آبرسانی سیار، از جمله اجاره تانکر و هزینه های بالای حمل و جابه‌جایی آن، بخشداری وظیفه آبرسانی به مردم روستاها را به خوبی انجام می دهد.

دهقان زاده از تامین آب مورد نیاز شهرستان مهریز از طریق قنوات، چاه‌ها و آب های انتقالی خبر داد و عنوان کرد: اولویت بخشداری در شهرستان و روستاهای مهریز آب است که در زمینه تخصیص اعتبارات توجه ویژه ای به مشکلات آبی این شهرستان می شود.

کد خبر 5253594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha