۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹

فرماندار رشت تأکید کرد:

ضرورت حمایت از دهیاران توانمند آموزش دیده برای ادامه فعالیت

ضرورت حمایت از دهیاران توانمند آموزش دیده برای ادامه فعالیت

رشت- فرماندار رشت با اشاره به نگرانی دهیاران از نبود امنیت شغلی با روی کار آمدن شوراهای جدید، گفت: باید از دهیاران توانمند آموزش دیده حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فتح الهی پیش از ظهر شنبه در مراسم بزرگداشت روز دهیار با اشاره به اینکه ارائه خدمات به مردم روستا در مناسبت‌های مختلف بدون دهیار هیچ معنایی ندارد، اظهار کرد: دهیاران نقش مؤثری در روستاها دارند و روز دهیار فقط نماد یادآوری تلاش این افراد است.

وی با اشاره به اینکه، ما در یک جامعه به تمامی تخصص‌ها در زمینه‌های مختلف نیاز داریم، اضافه کرد: افزود: دهیاری و شوراها نماد این امر است که واگذاری امور مردم به خود آنها است و خود مردم در این زمینه نقش آفرینی می‌کنند.

فتح الهی با بیان اینکه هر جا که مردم حضور پررنگ داشته‌اند عملکرد و نتیجه موفقیت آمیز بوده است، گفت: نظارت بر عملکردها و رویکردها را از خود شروع کنیم و امروزه کار کردن در بحث‌های عمرانی بسیار سخت شده است.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه، وقتی که هزینه‌های اجرایی بالا باشد مدیریت آن نیز بسیار مهم است، افزود: ما باید توانمندی‌های روستای خود را بشناسیم تا بتوانیم از همان ظرفیت و با مدیریت درست زمینه توسعه روستا را فراهمی کنیم.

فتح الهی با اشاره به گستردگی کار و نقش آفرینی دهیاران در روستاها، اضافه کرد: در هیچ روستایی نمی‌تواند نقش دهیار را نادیده گرفت.

فرماندار رشت به وضعیت شغلی دهیاران اشاره و تصریح کرد: شرایط نباید به گونه‌ای باشد که دهیاران توانمند با روی کار آمدن شوراهای جدید از امنیت و آینده شغلی خود نگران باشند.

وی تأکید کرد: دهیاران توانمند باید شناسایی شود و با اعضای شورای آن منطقه در جهت ماندگاری آنها رایزنی انجام شده و از ظرفیت این افراد همچنان استفاده شود.

فتح اللهی با تأکید بر ضرورت حمایت از دهیاران توانمند آموزش دیده شده، ادامه داد: نگاه به شهرستان رشت متفاوت بوده و کوچک‌ترین مورد نیز قابل رسیدگی است.

گفتی است، در پایان این مراسم از ۱۷ دهیار نمونه شهرستان رشت تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 5254466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha