۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۲۳:۳۲

فرماندار گلپایگان:

شهرداری ها از طریق پروژه‌های سرمایه گذاری درآمد پایدار بیافرینند

شهرداری ها از طریق پروژه‌های سرمایه گذاری درآمد پایدار بیافرینند

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: هنر شهردار افزایش بودجه پایدار شهرداری از طریق تعریف پروژه‌های سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین یار محمدیان شامگاه شنبه در جلسه آموزشی شوراهای غرب استان اصفهان به میزبانی گلپایگان اظهار داشت: در قانون اساسی نقش و جایگاه شوراهای اسلامی حائز اهمیت است.

جلسات شورای شهر علنی برگزار شود

وی با تأکید بر اینکه جلسات شورای شهر باید به شکل علنی برگزار شود، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ملاک شفافیت است و باید به اجرای این امر مهم کمک کنیم.

فرماندار گلپایگان گفت: یکی از مهمترین وظیفه شوراهای اسلامی انتخاب شهردار است و باید شهرداری انتخاب کنند که شرایط و قابلیت اداره شهر را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعضای شورا نسبت به حریم و محدوده شهرها باید شناخت کافی داشته باشند، تصریح کرد: اعضای شورای شهر در کمیته تطبیق نسبت به تصویب مصوبات دقت کنند چون اگر مصوبه‌ای بر خلاف قانون و دستورالعمل‌ها به تصویب برسد در کمیته انطباق رأی نخواهد آورد.

هنر شهردار افزایش بودجه است

یار محمدیان گفت: با افزایش درآمد شهرداری بر اساس معیار قانونی موافق هستیم، هنر شهردار افزایش بودجه پایدار شهرداری از طریق تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری است و این امر مهم در شهرداری گلپایگان اجرا شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری یک اشکالات اساسی در کشور ایجاد کرده است، تأکید داشت: شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهرها در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ باید مقاومت کنند تا ازتوسعه‌ای که به محیط زیست و منابع طبیعی آسیب بزند جلوگیری کنند.

نظام جمهوری اسلامی به سمت مردم سالاری در حرکت است

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه سال ۷۸ در دولت هفتم با اجرای قانون برگزاری انتخابات، شوراهای اسلامی شهر و روستا شکل گرفت، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به سمت مردم سالاری در حرکت است و شوراها باید خط مقدم مبارزه با زیاده خواهی و رانت و زمین خواری باشد.

کد خبر 5254876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha