۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

خروجی قلم آگاهی بخشی به جامعه است

خروجی قلم آگاهی بخشی به جامعه است

رشت- مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به خروجی قلم و نوشتن گفت: خاصیت و خروجی قلم چیزی جز آگاهی بخشی به جامعه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید باقر میر عبداللهی پیش از ظهر یکشنبه در ارتباط تصویری با مراسم تجلیل از خدمات فرهنگی استاد «محمدحسین مهدوی» معروف به «م. موید»، با اشاره به آیه «نون و القلم»، گفت: در قرآن در کنار مواردی همچون نزول ستارگان، به قلم نیز سوگند یاد شده و این موضوع اهمیت و جایگاه ارزشمند نوشتن در دین اسلام را نشان می‌دهد.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به خروجی قلم و نوشتن، اضافه کرد: خاصیت و خروجی قلم چیزی جز آگاهی بخشی نیست.

وی با بیان اینکه قلم نماد تفکر و آزادی بوده و آنقدر محترم است که در قرآن به آن سوگند خورده شده است، افزود: آگاهی بخشی یکی از نعمات الهی است.

میرعبداللهی ادامه داد: عظمت و جایگاه قلم در اسلام زمانی آشکار می‌شود که به تاریخ نزول آیه نیز نگاه کنیم زیرا در زمانی این آیه نازل شد که نوشتن و خواندن ارزشمند نبود.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه طبق احادیث، مقام علما از خون شهدا بالاتر است، بیان کرد: این سخن بیش از پیش اهمیت نوشتن و آگاهی بخشی را به ما متذکر می‌شود.

آثار مکتوب و قلمی نشان دهنده هویت ملی است

یکی از شاعران حاضر در این نشست نیز با اشاره به جایگاه ارزشمند نویسندگان در جامعه گفت: آنچه نویسندگان و پژوهشگران و علما و شاعران نوشتند و به میراث گذاشته‌اند، آینه هویت ملی ما است.

صابر ادامه داد: اگر قرار باشد دستاوردهای تاریخی کشورها را بررسی کنیم کشور ما می‌تواند به آثار مکتوب و قلمی نویسندگان در سطح بین المللی افتخار کند.

گفتنی است؛ که در این مراسم از خدمات ارزنده فرهنگی استاد محمدحسین مهدوی ملقب به (م. موید) تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 5255289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha