۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۴

فرماندار گلپایگان خبر داد؛

تخصیص ۱۳۴میلیون تومان برای روستاهای فاقد دهیاری در گلپایگان

تخصیص ۱۳۴میلیون تومان برای روستاهای فاقد دهیاری در گلپایگان

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: ۱۳۴ میلیون تومان اعتبار به منظور جاده‌سازی و اجرای پروژه‌های عمرانی به روستاهای فاقد دهیاری گلپایگان در سال جاری تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین یار محمدیان ظهر سه شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه پروژه ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان گلپایگان پایان یافت، اظهار داشت: با رئیس دفتر مقام معظم رهبری به منظور ساماندهی گلزار شهدای گمنام شهر گوگد مکاتبه‌ای انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: دو سال است که اختیار تخصیص بودجه تملک دارایی به ادارات از شهرستان‌ها گرفته شده است و امسال به بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپایگان از محل اعتبارات تملک دارایی بودجه‌ای تعلق نگرفت.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه بودجه تملک دارایی کاهش یافته و با وجود افزایش تورم اجرای پروژه‌های عمرانی سخت شده است، افزود: امسال از محل اعتبارات تعمیر و تجهیز ۳۰۰ میلیون تومان به گلپایگان تخصیص داده شد.

۱۱ میلیارد تومان اعتبار در بخش توازن به گلپایگان تخصیص یافت

یار محمدیان گفت: امسال در بخش توازن ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به گلپایگان تخصیص یافت و این رقم مربوط به مدارس فرسوده، خانه‌های بهداشت شهری و روستایی، خانه عالم، توسعه شهرک صنعتی، شهرداری‌های گوگد و گلشهر و آبرسانی شهری و روستایی است.

وی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، دولت موظف به واگذاری ۱۰۰ متر مربع زمین به ایثارگران است و اداره راه و شهرسازی گلپایگان در اجرای طرح واگذاری زمین پیشتاز بود.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه هر سال با اختصاص بخشی از بودجه فرمانداری توسط شرکت تعاونی دهیاری‌ها و بنیاد مسکن در روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان دو طرح عمرانی اجرا شده است، گفت: سال جاری نیز ۱۳۴ میلیون تومان اعتبار به منظور جاده سازی و پروژه‌های عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری اختصاص دادیم.

واگذاری زمین به ۲۱۰ نفر از ایثارگران گلپایگانی

در ادامه رئیس اداره راه و شهرسازی گلپایگان با بیان اینکه در این شهرستان به ۲۱۰ نفر از ایثارگران زمین واگذار شده است، اظهار داشت: در فاز دوم مسکن مهر گلپایگان ۲۶ هزار و ۲۵۰ متر مربع زمین برای ساخت مسکن ایثارگران واگذار شده است.

غلامرضا امینی گفت: زمین‌های واگذاری باید قبل از عملیات ساخت آماده سازی شود و وزارت راه و شهرسازی اعتبار آماده سازی زمین‌ها را نیز تخصیص داده است و تا دو هفته آینده به مناقصه برای آماده سازی گذاشته می‌شود.

۲۳ تیرماه در این شهرستان روز ایثار و شهادت گلپایگان نام گرفت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپایگان نیز اظهار داشت: سال ۶۱ در عملیات رمضان ۱۰ رزمنده گلپایگانی به فیض شهادت نائل شدند بنابراین ۲۳ تیرماه در این شهرستان روز ایثار و شهادت گلپایگان نام گرفت و به همین مناسبت از خانواده شهدای عملیات رمضان در محل گلزار شهدای شهر گلپایگان تجلیل می‌شود.

خالق محمد شریفی با بیان اینکه ایثار اجتماعی سیره شهدا است، گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت با مصادیق اسلامی پیوند داده شود آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: به دنبال تدوین اطلس شهدای شهرستان هستیم تا از تحریف خیابان‌ها و مکان‌های عمومی از نام شهدا جلوگیری شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپایگان با بیان اینکه در این شهرستان گلزارهای شهدا ساماندهی شده‌اند، خاطرنشان کرد: شهرداری گلپایگان تابلوهای سر درب منازل شهدای شهر را نصب کرده است.

کد خبر 5257085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha