در پی حل اختلافها با همسایگان خود؛

قطر: گام‌های مهمی برای کنترل حریم هوایی خود برداشته ایم

قطر: گام‌های مهمی برای کنترل حریم هوایی خود برداشته ایم

دولت قطر ماه‌ها پس از حل و فصل اختلاف‌ها با همسایگان خود، اکنون می‌تواند حریم هوایی خود را کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دولت قطر اعلام کرد که نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در حوزه هوانوردی غیرنظامی با طرح پیشنهادی این کشور برای کنترل حریم هوایی خود موافقت کرده است.

این موافقت اولیه ماه‌ها پس از حل و فصل اختلافات قطر با همسایگانش (عربستان، امارات متحده عربی و بحرین) صورت می‌گیرد.

این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس روز سه شنبه اعلام کرد که «سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی» (ایکائو) به قطر اجازه داده است که «نواحی اطلاعات پروازی» خود را در حریم هوایی این کشور دایر کند.

این تصمیم در واکنش به درخواست دوحه برای خروج از توافقنامه امضا شده با کشور همسایه، بحرین، اتخاذ شده است؛ توافقنامه‌ای که طبق آن، قطر خدمات ناوبری هوایی خود را به این کشور محول کرده است.

وزارت ترابری و ارتباطات قطر در یک بیانیه اعلام کرد که در گفتگوهای ماه گذشته ایکائو «در اصل، با تشکیل نواحی اطلاعات پروازی دوحه و منطقه جستجو و نجات دوحه موافقت کرده است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این [نواحی اطلاعات پروازی] شامل حریم هوایی حاکمیت قطر و بهینه سازی امنیت و کارآیی حریم هوایی منطقه‌ای و سایر حریم هوایی همجوار بر فراز دریای آزاد است».

گفتنی است، مناقشه سه ساله قطر با همسایگان خود باعث شد که این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس تنها به حریم هوایی که تحت کنترل سایر کشورهاست، دسترسی داشته باشد.

کد خبر 5257496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha