۳ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۰۶

مدیرکل هواشناسی گلستان:

بارش های تابستانه گلستان ۵ درصد کاهش یافت

بارش های تابستانه گلستان ۵ درصد کاهش یافت

گرگان- مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: میانگین بارش تیرماه سال جاری گلستان  ۱۶.۹ میلی متر بوده که این مقدار نشان می دهد پنج درصد نسبت به متوسط  این ماه کاهش بارش رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوربخش داداشی در تحلیل شرایط آب و هوایی تیرماه ۱۴۰۰ اظهارکرد: میانگین بارش تیرماه سال جاری استان ۱۶.۹ میلی متر بوده که این مقدار نشان می دهد پنج درصد نسبت به متوسط این ماه کاهش بارش رخ داده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: بیشترین میزان بارش در ایستگاه های سینوپتیک استان در مراوه تپه به میزان ۷۶.۶ میلی متر و کمترین مقدار بارش به میزان دو میلی متر در ایستگاه اینچه برون اتفاق افتاده است که این مقادیر به سبب بارش های نقطه ای در استان بوده و علیرغم کاهش پنج درصدی بارش نسبت به میانگین این ماه همچنان خشکسالی شدید در نیمه شرقی و خشکسالی متوسط در نیمه غربی استان ادامه دارد.

وی گفت: در تیرماه ۱۴۰۰ میانگین دمای ایستگاه های سینوپتیک استان ۳۱ درجه سانتیگراد بوده به طوری که ۲.۲ درجه نسبت به متوسط تیرماه افزایش داشته است.

داداشی بیان کرد: وقوع دمای حداکثر ۵۰.۲ درجه سانتیگراد در گنبدکاووس در تاریخ چهاردهم تیرماه رکورد وقوع دمای حداکثر در استان را شکست و در این روز گنبدکاووس گرمترین شهر کشور بود و حداقل دمای رخ داده در تیر ماه به میزان ۱۹.۸ درجه سانتیگراد در کلاله به ثبت رسیده است.

کد خبر 5264936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha