۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰

استاندار آذربایجان غربی:

مانع زدایی وتسهیل فرآیند سرمایه گذاری در آذربایجان غربی سرعت گیرد

مانع زدایی وتسهیل فرآیند سرمایه گذاری در آذربایجان غربی سرعت گیرد

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از برخی کم کاری و تعلل های مدیریتی در تسهیل جذب سرمایه گذاری گفت: مانع زدایی و تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی باید سرعت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری بعد از ظهر یکشنبه در جلسه بررسی موانع پروژه‌های سرمایه گذاری اظهار کرد: این قابل قبول نیست که سرمایه گذاری ماه‌ها در راهرو ادارات سرگردان و بلاتکلیف بماند.

وی، در واکنش به گلایه برخی سرمایه گذاران از روند کند فرآیندهای سرمایه گذاری، خطاب به مدیران مربوطه تاکید کرد: امروز ایجاد اشتغال یک دغدغه جدی است. همه موظف هستیم با رعایت قوانین بالادستی از جمله حراست از منابع طبیعی و محیط زیست نسبت به تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری و ممانعت از خروج سرمایه‌ها از استان اقدام نمائیم.

شهریاری با اشاره به اینکه در این شرایط سخت اقتصادی داخلی و از سوی دیگر فرش قرمزی که دیگر استان‌ها و حتی کشورهای همسایه برای سرمایه گذاران پهن کرده اند، هر گونه کم کاری به بهانه وجود قوانین مزاحم قابل قبول نیست، افزود: اگر چه قوانین مزاحم در برخی مواقع در مسیر سرمایه گذاری موجب کُندی فرایند ها می‌شود اما این دلیل نمی‌شود مدیران ریسک پذیر و جسور نبوده و با شناخت دقیق از همه قوانین موجود در امر تسهیل سرمایه گذاری اقدام ننمایند.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: تا لحظه‌ای که مسئولیت داریم باید با جدیت کامل از تولید پشتیبانی کنیم تا فرصت‌های بیشتری برای اشتغال جوانان فراهم گردد.

شهریاری ادامه داد: بهبود محیط کسب و کار و تسهیل و رفع موانع تولید و نیز امنیت سرمایه گذاری جزو شاخص‌های مثبت اقتصادی استان بشمار می‌رود و این شاخص‌ها باید تقویت و زمینه حضور بیش از پیش سرمایه گذاری را موجب شود.

در این جلسه موانع سرمایه گذاری در سه پروژه بزرگ اقتصادی استان بررسی و دستورات لازم برای رفع آنها صادر شد.

کد خبر 5265452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha