پیشاپیش دیدار بایدن و بنت؛

مشاوران نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا سفر می کنند

مشاوران نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا سفر می کنند

در آستانه سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا برای دیدار با بایدن، مشاوران ارشد امنیتی و سیاسی وی در راستای فراهم کردن مقدمات این سفر، عازم واشنگتن می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مشاوران «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم قرار است جهت مهیا کردن زمینه سفر وی به آمریکا، به این کشور سفر کنند.

«شیمریت مئیر» مشاور ارشد بنت و «ایال هولاتا» مشاور امنیت ملی وی قرار است یکشنبه هفته آینده به واشنگتن سفر کنند و با همتایانشان «جیک سالیوان» و «برت مک گروک» و همچنین دیگر مقامات ارشد آمریکایی دیدار کنند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در دیداری که پیشتر با «روون ریولین» رئیس جمهور سابق رژیم صهیونیستی داشت از تصمیم خود برای دیدار با نفتالی بنت خبر داده بود.

بایدن در دیدارش با ریولین ضمن تاکید بر حمایت راسخ آمریکا از این رژیم گفته بود که وی و دولتش آماده همکاری نزدیک با کابینه جدید در رژیم صهیونیستی است و مشتاقانه منتظر است که به زودی با نفتالی بنت در کاخ سفید دیدار کند.

جروزالیم پست مدعی است که نفتالی بنت اختلاف هایی با دولت آمریکا بر سر موضوع تخریب خانه های فلسطینی ها و ادامه شهرک سازی داشته است. این در حالی است که دولت بایدن حاضر نیست موضع دولت قبلی واشنگتن را مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن حق کنترل این رژیم بر بلندی های جولان، تغییر دهد.

دیدار بین بایدن و بنت برای ماه آینده میلادی (آگوست) تدارک دیده شده است.

کد خبر 5266764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha