۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

نماز جمعه عامل اتصال دین و نظام اجتماعی است

نماز جمعه عامل اتصال دین و نظام اجتماعی است

کرمان - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان نماز جمعه را عامل اصلی اتصال دین و نظام اجتماعی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام غلام حسین حقانی با اشاره به نقش مهم و محوری امامان جمعه در جامعه، گفت: ائمه جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی در هر شهری هستند.

حجت الاسلام حقانی با بیان اینکه میعاد گاه‌های نماز جمعه متولی حقوق مردم در سطح حاکمیت است، بیان کرد: نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب همواره محلی برای هوشیاری و آگاهی بخشی به مردم و نیز مکانی برای تزکیه نفس و خشوع و خضوع در برابر ذات خداوندی بوده است

وی با اشاره به هراس دشمنان دین و انقلاب از نماز جمعه، افزود: نقش و جایگاه نماز جمعه در جامعه اسلامی بسیار مشهود است که نماز جمعه و امام جمعه حلقه وصل میان مردم و حاکمیت هستند

وی با بیان اینکه ائمه جمعه پدران معنوی و مدیران فرهنگی جامعه هستند، اظهار داشت: نمازجمعه ابزاری قوی برای حضور مردم در صحنه نظام است که هم مشکلات مردم در آن بحث می‌شود و هم ترویج دینی که مردم وابسته به آن هستند، صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به اهمیت نماز جمعه و آثار و برکات معنوی آن، افزود: نقش نماز جمعه در ترغیب و تشویق مردم به حضور در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور و نظام به ویژه دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم الشان و شهدای گرانقدر بارز و برجسته است.

وی نماز جمعه را یکی از سه اجتماع مهم و تأثیرگذار و بزرگ اسلام دانست که به صورت هفتگی و با شرایط خاص برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق روایتی از رسول گرامی اسلام (ص)، هر کس این کار بزرگ و عبادت جمعی و اجتماعی عمومی را از روی بی تفاوتی و انکار و کم اعتنایی ترک کند، خداوند امور زندگی او را سامان نمی‌دهد و برکت و معنویت در زندگی اش ایجاد نمی‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مراکز برای جلب مساعدت و مشارکت مردم در دوران کرونا جهت کمک به اقشار آسیب دیده و نیازمند پایگاه‌های نماز جمعه است، اظهار داشت: ائمه جمعه محور رزمایش مواسات و همدلی و کمک‌های مومنانه بودند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان در پایان با اشاره به اینکه پایگاه‌های نماز جمعه از ساختارها مردمی استفاده می‌شود، گفت: خطبه‌های نماز جمعه فرصتی برای بیان انتقادات و پیشنهادات مردم از دست اندرکاران حاکمیت است.

کد خبر 5267548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha