۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۱

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

معرفی متخلفان برداشت غیرمجاز آب درحاشیه رود بشاربه مراجع قضایی

معرفی متخلفان برداشت غیرمجاز آب درحاشیه رود بشاربه مراجع قضایی

یاسوج- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفان بهره برداری غیر مجاز آب در حاشیه رود بشار، شناسایی و پمپ‌های غیرمجاز جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول فرهادی افزود: تعدادی از بهره‌برداران منابع آبی استان، بدون توجه به کم‌آبی و بدون کسب تکلیف از شرکت آب‌منطقه‌ای با استفاده از پمپ‌های غیرمجاز اقدام به برداشت غیرقانونی آب در حاشیه رودخانه‌های استان کرده‌اند.

وی بیان داشت: به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز آب، گروه‌های گشت و بازرسی شهرستان‌های بویراحمد و دنا استفاده کنندگان غیرقانونی و متخلفان حاشیه رود بشار را شناسایی و پس از قطع برق پمپ‌های غیرمجاز و جمع‌آوری آن‌ها، متخلفان را با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی دادند.

فرهادی تصریح کرد: استفاده از شبکه‌های آبیاری تحت مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان ممنوع و بر اساس مصوبات شورای حفاظت، استفاده از شبکه‌های آبیاری در مناطق سروک، شاه قاسم، دشت روم، و شبکه امامزاده جعفر به استثنای کشت‌های دائم، برای آبیاری کشت‌های سطحی و زراعی آب‌بر ممنوع بوده و متخلفان به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

وی افزود: بر اساس مواد ۱۸ تا ۲۱ قانون توزیع عادلانه آب، مسئولیت نظارت بر برداشت آب از وظایف وزارت جهاد کشاورزی بوده و اعلام ممنوعیت کشت محصولات آب‌بر، معرفی کشت‌های جایگزین، برآورد خسارات عدم کشت و عدم ارائه خدمات برای کشت محصولات آب‌بر در کانال‌های آبیاری سنتی از جمله اقدامات لازم برای مدیریت آب در استان است.

فرهادی اظهار داشت: کشاورزان باید برای برداشت آب، قوانین و مقررات مربوطه را رعایت کرده و از برداشت آب از رودخانه‌ها و کشت در حاشیه آنها، خودداری کنند.

کد خبر 5269753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha