۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰

با برگزاری مراسمی رسمی انجام شد؛

عذرخواهی نخست وزیر نیوزیلند از رفتار نژادپرستانه دولت این کشور

عذرخواهی نخست وزیر نیوزیلند از رفتار نژادپرستانه دولت این کشور

نخست وزیر نیوزیلند امروز طی مراسمی رسمی، از رفتار نژاد پرستانه دولت کشورش با پناهجویان در دهه هفتاد میلادی عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جسیندا آردن» نخست وزیر نیوزیلند امروز طی مراسمی رسمی، از رفتار نژاد پرستانه دولت کشورش با پناهجویان در دهه هفتاد میلادی عذرخواهی کرد.

بر اساس این گزارش، آردن در جریان سخنرانی خود از حملات نیروهای پلیس نیوزیلند به منازل پناهجویان غیرقانونی و اخراج آنها از این کشور که بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶ میلادی با دستور دولت وقت این کشور انجام می‌شده عذرخواهی کرده و از آنها دلجویی کرد.

نخست وزیر نیوزیلند در این مراسم که با حضور صدها تن از خانواده‌های به جا مانده از آن زمان برگزار شد، گفت: امروز، من از طرف دولت نیوزیلند، عذرخواهی رسمی و بی قید و شرط خودم را از جوامع حوزه اقیانوس آرام به دلیل اجرای تبعیض‌آمیز قوانین مهاجرت در دهه هفتاد میلادی که منجر به وقایع مربوط به «حملات سپیده دم» شد، اعلام می‌کنم.

وی همچنین در ادامه افزود: دولت (نیوزیلند) نسبت به بازرسی‌های موردی پلیس و دیگر اقداماتی که همواره (به اشتباه) مطلوب تلقی شده، ابراز ندامت و شرمساری می‌کند.

کد خبر 5270555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha