۲۷ دی ۱۳۸۲، ۱۵:۴۶

اخبار كوتاه فرهنگي ، هنري

اخبار كوتاه فرهنگي ، هنري

سه خبر كوتاه فرهنگي ، هنري امروز را در خبرگزاري " مهر " بخوانيد.

* طرح  پژوهشي رويارويي  مستشرقان با قرآن ،  توسط گروه  پژوهشهاي نوآمد قرآني در مركز فرهنگ و معارف قرآن  به اجرا در مي آيد.
محمد خامه گر،  مسئول ستاد نشر رسانه اي مركز فرهنگ و معارف قرآن ، شناخت و چگونگي مواجهه خاورشناسان با قرآن و اسلام و زمينه هاي مطالعاتي مناسب و بسترهاي لازم براي دفاع از حريم اسلام و قرآن را از جمله ضرورت هاي اين پژوهش عنوان كرد. وي  هدف اصلي پژوهش را ارايه شناخت كامل از مواجهه  مستشرقان قرن 16 به بعد با قرآن و اسلام دانست .


 

* نمايشگاهي از ويدئو آرت هاي مانيا اكبري در تالار آبي كاخ نياوران  به نمايش در مي آيد. وي فعاليت خود رااز سال 61 در زمينه نقاشي آغاز كرده  و تا كنون در 10 نمايشگاه گروهي و سه نمايشگاه انفرادي در ايران و سه نمايشگاه در خارج از كشور حضور داشته است . او از سال 79 فعاليت در سينما را آغاز نمود. از فعاليت هاي عمده  او در سينما مي توان به بازيگري در فيلم ده كيارستمي و ساخت چند فيلم مستند اشاره كرد .
وي دراين نمايشگاه چهار ويدئو ارت به نامهاي "خويشتن " ، "سركوب"، "گناه " و "فرار" را به نمايش گذاشته است اين ويدئو آرت ها محصول 1382 هستند و براي نخستين بار در تالار آبي كاخ نياوران به نمايش عمومي در مي آيند. علاقمندان مي توانند همه روزه از ساعت 9 تا 17 به نشاني : انتهاي خيابان شهيد باهنر ، مجموعه فرهنگي - تاريخي نياوران مراجعه نمايند.

 

* 29 ، 30 دي و اول بهمن رسيتال آواز در فرهنگسراي نياوران برپا مي شود. دراين رسيتال ، رشيد وطن دوست ،  دارنده  نشان درجه يك هنري ، خسرو محصوري ،  كارشناس ارشد رشته هنرهاي اجرايي با تخصص خوانندگي اپرا و خسرو اميري آواز مي خوانند و حميد پناهي و شهرام اسلامي پيانو مي نوازند. دراين برنامه ،  قطعات ايراني ، آذري و كلاسيك اجرا خواهد شد.
اين رسيتال ساعت 19 آغازمي شود.

کد خبر 52711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha