۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

طوفان ۱۵ میلیارد ریال به زیرساخت های خراسان جنوبی خسارت زد

طوفان ۱۵ میلیارد ریال به زیرساخت های خراسان جنوبی خسارت زد

بیرجند- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اثر وزش باد شدید و طوفان روزهای اخیر، بیش از ۱۵ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های استان وارد شده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد وقوع طوفان و بادهای شدید در سطح استان بوده‌ایم که در این راستا ۷۴ تیم عملیاتی در نقاط مختلف استان در حالت آماده‌باش بوده و به مردم خدمات ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به خسارت ۱۵ میلیارد ریالی به حوزه زیرساخت‌های استان گفت: این خسارت‌ها به شبکه آب، برق و راه‌های استان وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی به خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان هم اشاره کرد و افزود: میوه‌های سردرختی از جمله عناب، انار، پسته و سیب خسارت دیده است.

به گفته وی ۱۵ واحد گلخانه و ۱۰ رأس دام و ۶ واحد دامداری نیز دچار خسارت شده است.

میرجلیلی با بیان اینکه رقم خسارت‌های بخش کشاورزی هنوز جمع بندی نشده است، تصریح کرد: وزش باد و گرد و خاک در استان تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی وزش باد در مرزهای شرقی استان ممکن است موجب خسارت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از هم استانی‌ها درخواست کرد: علاوه بر پرهیز از سفرهای غیر ضرور در این مدت، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت را فراهم کنند.

کد خبر 5273934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha