۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۶:۵۶

رئیس بسیج مداحان استان البرز خبر داد؛

برپایی آیین چهارپایه‌خوانی در امامزاده حسن (ع) کرج

برپایی آیین چهارپایه‌خوانی در امامزاده حسن (ع) کرج

کرج - رئیس بسیج مداحان استان البرز گفت: به مدت ۱۰ شب در امامزاده حسن (ع) کرج مراسم چهارپایه خوانی مانند سنوات گذشته با مداحی ذاکرین با اخلاص اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

ابراهیم نوروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ادامه روند بیماری کووید - ۱۹ و محدودیت‌هایی که به این دلیل برای هیئت‌های عزاداری به وجود آمده است، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، تلاش ما این است همه هیئات مذهبی و ذاکرین آل‌الله با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی پذیرای خیل عظیم عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) باشند.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه هر چه داریم از محرم و صفر است، بیان کرد: زنده نگه داشتن آئین مذهبی یکی از مهم‌ترین وظایف و اقداماتی است که سازمان بسیج مداحان باید به این مهم اهتمام داشته باشد.

رئیس بسیج مداحان استان البرز تصریح کرد: با توجه به اطلاعیه‌های ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ماه عزای سید و سالار شهیدان این اتفاق به خوبی رقم خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به لطف و مدد سیدالشهدا (ع) این بیماری ریشه‌کن شود تا ما شاهد حضور مردم در مراسم ملی و مذهبی مانند سال‌های گذشته باشیم.

نوروزی فر با بیان اینکه بر اساس تدابیر، مأموریت‌ها و مطالباتی که رهبر انقلاب از جامعه ستایشگران و مداحان انتظار داشتند، گفت: ایشان فرمودند باید با استفاده از تریبون‌های ستایشگری علاوه بر امیدآفرینی، گسترش خودباوری را در سطح جامعه جامع عمل بپوشانیم.

امیدواریم در ماه‌های آتی نهضت کمک‌های مؤمنانه با همکاری مردم تداوم یابد

وی اظهار کرد: طی هم‌افزایی با نهادهای مختلف، تشکل‌ها و خیرین شده است، علاوه بر عزاداری ماه محرم کمک‌های مؤمنانه و یا تشویق مردم برای جذب و جمع‌آوری نذورات و هدایا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس بسیج مداحان استان البرز بیان کرد: همچنان که شاهد خلق صحنه‌های باشکوهی از بسیجیان، مداحان بسیجی، مدیران هیئات مذهبی و خیرین در دستگیری از نیازمندان و محرومین در ماه‌های مختلف از سال داشتیم، امیدواریم در ماه‌های آتی نهضت کمک‌های مؤمنانه با همکاری مردم تداوم یابد.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج مداحان استان البرز یک هیئت محوری در امام‌زاده طاهر (ع) کرج برگزار خواهد کرد، تصریح کرد: این هیئت با سخنرانی حاج فرید نجف نیا و مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) کربلایی پیمان محمد نژاد، کربلایی مهدی اسحاقی و کربلایی ابراهیم نوروزی فر و مداحانی از استان تهران در ایام محرم برگزار می‌شود.

نوروزی فر خاطرنشان کرد: قبل از اذان مغرب و عشا در ساعت ۶ بعد از ظهر به مدت ۱۰ شب در امامزاده حسن (ع) کرج مراسم چهارپایه خوانی مانند سنوات گذشته با مداحی ذاکرین با اخلاص اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

مراسم شال‌اندازی پیشکسوتان و پیرغلامان

وی با اشاره به برگزاری مراسم شال اندازی پیشکسوتان و پیرغلامان عزاداری محرم در امامزاده محمد (ع)، گفت: این مراسم مذهبی با همکاری سازمان بسیج مداحان، اداره کل اوقاف و امور خیریه، مرکز آستان امامزاده محمد (ع) و کانون مداحان تبلیغات اسلامی شهرستان کرج انجام شد.

رئیس بسیج مداحان استان البرز با بیان اینکه قبل از آغاز ماه محرم و طبق سنوات گذشته در شهرهای مختلف این برنامه انجام شد، اظهار کرد: در استان البرز این مراسم کم‌رنگ بود، امیدواریم در سال‌های بعد باشکوه خاصی برگزار شود.

وی متذکر شد: پیشکسوتان و پیر غلامانی که به دلیل شرایط کرونا نتوانستند در این مراسم شرکت کنند، به اتفاق جمعی از مادحین با حضور در منازل آنان، مراسم خاص شال اندازی برگزار و شال عزا به همراه هدیه به آنان تقدیم شد.

کد خبر 5277600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha