۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۴۲

به عنوان ششمین ولایت؛

مرکز «سمنگان» افغانستان به دست طالبان سقوط کرد

مرکز «سمنگان» افغانستان به دست طالبان سقوط کرد

شهر «ایبک» واقع در مرکز ولایت سمنگان افغانستان نیز پس از مراکز ولایات تخار، جوزجان، سرپل، قندوز و نیمروز امروز به دست طالبان سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، طالبان شهر «ایبک» مرکز ولایت سمنگان در افغانستان را تصرف کردند و بدین ترتیب طی چند روز اخیر کنترل مرکز ۶ ولایت در این کشور به دست طالبان افتاده است.

گزارش های رسانه ای در خصوص وضعیت افغانستان نشان می دهد که درگیری های شدیدی میان نیروهای دولتی در این کشور با طالبان در چندین ولایت این کشور در جریان است.

واشنگتن در روزهای اخیر در تلاش است تا در راستای تبرئه نقش آفرینی‌های خود در افزایش تنش‌ها در افغانستان پس از ۲ دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی به انجام برخی اقدامات روی آورد.

پس از پایان ادعایی اشغالگران امریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه‌ای که تحلیل گران در خصوص سو استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند.

در همین راستا، مواضع گروه طالبان در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان واقع در افغانستان در روزها گذشته توسط یک فروند جنگنده بی- ۵۲ بمباران شد. برخی گزارش‌ها از شمار سنگین تلفات میان نیروهای طالبان حکایت دارد.

روزنامه تایمز هم پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا بمب افکن‌های «بی -۵۲» خود را از یک پایگاه هوایی در قطر برای آنچه این کشور مدعی مبارزه با طالبان شده است، به افغانستان اعزام کرد.

کد خبر 5277601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha