۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۶

در استان بوشهر؛

فعالیت نخستین شهرک زیست فناوری کشور آغاز شد

فعالیت نخستین شهرک زیست فناوری کشور آغاز شد

بوشهر- رئیس پارک علم و فناوری استان بوشهر گفت: فعالیت نخستین شهرک زیست فناوری کشور در استان بوشهر آغاز شد.

حسن حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرک زیست فناوری استان بوشهر در بخش دلوار شهرستان تنگستان در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار تدارک شده است.

وی تصریح کرد: این شهرک به دلیل قرار گرفتن در منطقه ساحلی، فرصت بی‌نظیری برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه زیست فناوری به وجود آورده است.

حبیبی افزود: پس از تصویب ایجاد شهرک زیست فناوری استان بوشهر به عنوان نخستین شهرک کشور در این زمینه، با تشکیل شورای زیست فناوری با حضور کارشناسان مجرب ارزیابی، فراخوان لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیست فناوری در این شهرک انجام شد.

وی اظهار داشت: به عقیده بسیاری از دانشمندان، دریا در آینده نه‌چندان دور به دلیل تأثیرگذاری بالا در حوزه سلامت و بهداشت و درمان به یک داروخانه ارزشمند تبدیل خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان بوشهر در خصوص شروع به فعالیت شرکت‌های زیست فناور به زودی در شهرک زیست فناوری گفت: پس از فراخوان انجام‌شده در زمینه جذب شرکت‌ها، هم‌اکنون کار بررسی توسط شورای زیست فناوری با همکاری استانداری، کارشناسان، متخصصان حوزه زیست فناوری، استادان دانشگاه‌ها و شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در حال انجام است.

وی افزود: در صورت گرفتن تأیید نهایی مطابق استانداردهای لازم، شرکت‌های زیست فناور به زودی در شهرک زیست فناوری مستقر و شروع به فعالیت می‎‌کنند.

کد خبر 5279005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha