۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۳۱

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای به مهر خبر داد؛

مهارت آموزی ۸۶ هزار سرباز در سال ۹۹/ آموزش ها بر پایه اشتغال است

مهارت آموزی ۸۶ هزار سرباز در سال ۹۹/ آموزش ها بر پایه اشتغال است

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: سال گذشته در بخش دولتی ۵۹۶ هزار نفردوره آموزش مهارتی دیدند که از این تعداد ۸۶ هزار نفر سرباز بودند.

علی اوسط هاشمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آموزش‌های ما بر پایه اشتغال است، اظهار داشت: سال گذشته ۱.۲ میلیون نفر-دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت کردند که از این تعداد ۵۹۶ هزار نفر-دوره در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و حدود ۶۲۰ هزار نفر-دوره در آموزشگاه‌های آزاد زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های مهارتی و حرفه‌ای خود را گذراندند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای افزود: با توجه به پتانسیل پادگان‌ها برای مهارت افزایی افراد، قرارگاه مهارت در ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح تشکیل شده است که رابطه سیستمی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دارد تا در فرصت دو ساله آموزش سربازان زمینه مناسبی برای آموزش مهارت به آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: در همین راستا سال گذشته ۱۴ درصد از جمعیتی که در بخش دولتی آموزش مهارتی دیدند، سربازان بود؛ به این ترتیب آموزش مهارتی سربازان در سال گذشته ۸۶ هزار نفر-دوره بوده است.

هاشمی با بیان اینکه در کارگاه‌های مهارت آموزی، حداقل ۶۶ رشته شغلی به سربازان ارائه می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای سربازان در دو بخش کارگاه‌های آموزشی و محیط کار واقعی، آموزش بیش از ۴۳ هزار نفر شروع شده و همچنان در حال ارائه است و پیش بینی می‌شود در سال جاری به ۱۲۰ هزار نفر سرباز آموزش مهارتی ارائه کنیم.

کد خبر 5280586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha