۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۳

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی:

رویکرد مدرک گرایی باید به مهارت آموزی تغییر شکل پیدا کند

رویکرد مدرک گرایی باید به مهارت آموزی تغییر شکل پیدا کند

بیرجند- مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: رویکرد مدرک گرایی در جامعه باید به مهارت آموزی تغییر شکل پیدا کند چرا که تنها راهگشای مشکل اشتغال است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی عرب، مدیرکل فنی و حرفه‌ای صبح یکشنبه در بازدید از خبرگزاری مهر که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران در هر شرایطی و از جمله در ایام کرونا وظیفه اطلاع رسانی را به نحو احسن انجام دادند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان‌کرد: خبرنگاران از طرفی مشکلات مردم و از طرف دیگر خدمات مسئولان را به مردم منعکس می‌کنند تا امید همچنان در بین مردم زنده نگه داشته شود.

عرب با اشاره به اینکه بدون رسانه امکان پویایی در جامعه وجود ندارد، گفت: همه ما بر این نکته واقف هستیم که مشکل اشتغال از طریق آموزش‌های مهارتی قابل حل است که ما در راستای ترویج این مسئله به کمک رسانه‌ها نیاز داریم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم ما ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، اظهار کرد: خواست ما بر است که مهارت آموزی را در سبد خانواده قرار گیرد چرا که این مهم در آینده و شاغل شدن جوانان و فرزندان این مرز و بوم بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه رویکرد مدرک گرایی به نگاه مهارت آموزی باید تغییر شکل پیدا کند، بیان کرد: با مهارت آموزی علاوه بر اینکه فرد مشکل خود را حل می‌کند، می‌تواند برای دیگران نیز با کارآفرینی ایجاد اشتغال کند.

عرب با اشاره به تشکیل قرارگاه مهارت آموزی در کشور، افزود: سربازان، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و بسیاری دیگر از اقشار جامعه گروه هدف جامعه ما هستند.

وی با بیان اینکه ۶ مرکز جوار کارگاهی در خراسان جنوبی داریم، گفت: یکی از اقدامات ما ایجاد دپارتمان معدن با توجه به ظرفیت‌های معدنی خراسان‌جنوبی است و تلاش داریم که دپارتمان تخصصی کشاورزی و صنایع دستی در بشرویه را نیز راه اندازی کنیم.

کد خبر 5276597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha