۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد؛

تعطیلی ۵ روزه سراسری/ منع تردد دوهفته‌ای بین استانی

تعطیلی ۵ روزه سراسری/ منع تردد دوهفته‌ای بین استانی

علیرضا رئیسی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از فردا ساعت ۱۲ ظهر محدودیت‌های تردد بین استان ها اعمال می‌شود و تا جمعه ۵ شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ظهر امروز بعد از این جلسه اظهار کرد: قرار شد تا برای کاهش چرخش ویروس کرونا در کشور بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از فردا یکشنبه (۲۴ مرداد) ساعت ۱۲ محدودیت‌های تردد اعمال می‌شود و تا جمعه ۵ شهریور ادامه داشته باشد. این منع تردد کاملاً جدی است و به نیروی انتظامی و دادستانی کشور هم دستور داده شده است تا با خاطیان برخورد شود.

وی گفت: افرادی که در این محدودیت‌ها و منع ترددها را رعایت نکنند جریمه می‌شوند و اگر تا یک ماه آینده جریمه خود را پرداخت نکنند، مبلغ جریمه‌ها دو برابر می‌شود و به هیچ عنوان بخشوده نمی‌شود.

جزئیات تعطیلی ۵ روزه سراسری

رئیسی با اشاره به تعطیلی ادارات و دستگاه‌ها اجرایی بیان کرد: تعطیلی تمام ادارات از روز دوشنبه این هفته (۲۵ مرداد) تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مرداد) در جلسه تصویب شده است و بر این اساس به غیر از مشاغل گروه یک هیچ نهاد، اداره، صنف و یا بخش خصوصی اجازه فعالیت ندارد.

به گفته وی تمامی مجوزهایی که برای تردد بین استان‌ها صادر شده بود فاقد اعتبار است و هیچ فردی نمی‌تواند با پلاک بومی به اعتنای مجوز از استان‌ها خارج و یا با پلاک غیربومی به استان‌ها وارد شود.

تشریح تعطیلات ادارات و بانک‌ها

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان گفت: مجدد تاکید می‌کنم که به جز اصناف ضروری تمامی ادارات حتی بانک‌ها هم تعطیل هستند و فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پیش از این در گفتگویی با تشریح تصمیمات جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: تصمیمات مهمی گرفته و توصیه‌های بسیار مهمی هم انجام شد. اولاً مروری بر روند بیماری در سطح دنیا داشتیم به ویژه در زمینه کرونای دلتا که سراسر دنیا را دارد می‌گیرد که نشان دهنده مهاجم بودن این ویروس است بنابراین ما ضمن اینکه باید به دنبال انجام سریع واکسیناسیون باشیم و سرعت واکسیناسیون را بالا ببریم، حتماً نیاز است که رعایت پروتکل‌های ضدکرونایی را جدی تر کنیم.

وی با اشاره به لزوم تشدید محدودیت‌های کرونایی برای کنترل بیماری در کشور گفت: یکی از تصمیماتی که در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گرفته و بر آن تاکید شد، این بود که باید عزم همگانی و جدی با همکاری همه مردم وجود داشته باشد و ترددها را به شدت در سراسر کشور کاهش دهیم. در این راستا نیاز است که اقناع‌سازی و توجیه انجام شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ناگزیریم که تشدید محدودیت‌ها را با توجه به وضعیت بیماری در کشور داشته باشیم، اظهار کرد: در عین حال در حال حاضر در ماه عزاداری محرم هستیم و تاکید شد که حتماً پروتکل‌ها به شدت رعایت شود همچنین تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد که برگزاری این مراسم در فضاهای سربسته و دسته روی‌ها ممنوع شود اما در فضای باز با رعایت شدید پروتکل‌ها می‌تواند انجام شود.

رئیسی ادامه داد: طی چند روز اخیر برخی از بزرگان و مداحان در پی فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام آمادگی کردند که با رعایت شدید پروتکل‌ها عزاداری‌ها را برگزار کنند.

وی افزود: در این جلسه تاکید شد که باید کاری کنیم که در داروخانه‌ها صف برای دریافت دارو و … جمع شود و دستوراتی در این زمینه صادر شد که فردا در ستاد ملی جزئیات بیشتر آن اعلام می‌شود. در ستاد ملی درباره دستورالعمل‌ها و تشدید محدودیت‌ها - که به احتمال زیاد از هفته آینده ابلاغ می‌شوند- تصمیم گیری می‌شود؛ هم در حوزه تردد و کسب و کار و هم در زمینه آموزش و مسائل فرهنگی و ادارات دولتی مواردی مطرح می‌شود و در این زمینه باید به صورت جدی وارد عمل شویم زیرا راه دیگری جز این وجود ندارد که به سمت کنترل شدید رویم تا اینکه ورودی بیمارستان‌ها کاهش یابد. آمار بستری و مرگ و میر در حال افزایش است و راهی جز تشدید محدودیت‌ها وجود ندارد و باید ورود کنیم.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: به هر حال اکنون موج دلتا در سراسر کشور و دنیا در حال تاخت و تاز است. در کشور در مورد ترددها نیاز به کنترل بیشتری است چراکه سیال بودن جمعیت، گسترش بیماری را تشدید می‌کند. امروز موضوع اقناع سازی و اطلاع رسانی شفاف به مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا همه همراه شوند.

وی افزود رئیس جمهوری امروز این اطمینان را دادند که هیچ مشکلی برای تأمین ارز مورد نیاز واکسن وجود ندارد. در مورد تأمین واکسن، روزهای خوب و درخشانی را در پیش خواهیم داشت.

رئیسی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری پس از بازدید سرزده از یک داروخانه تهران، تاکید داشت که به هیچ عنوان صف دارو نباید باشد و باید تمهیداتی اندیشیده شود که این صف‌ها برچیده شود.

کد خبر 5280866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • منفرد IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      1 0
      24 یا 12 مساله این است با ظهر و شب مشخص کنید منظورتون چیه
    • نجفی خواه IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      11 0
      6 روز تعطیل کردند چی شد بدتر شد این دفعه گفتیم شاید بهتر فکر کنند نه هیچی عوض نمیشود بخش خصوصی باز باشه یعنی همه کار می کنند
    • همتى IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      9 0
      چرا متوجه نيستند تعطيلات باين صورت صحيح نيست مراجعين بعد از تعطيلات فشرده ميشوند و عوارض زيادى خواهد داشت مخصوصا در ادارات دولتى و بانك ها يك بار تجربه كرديد و عوارض را ديديد بازهم تكرار ميكنيد
    • همتى IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      2 1
      ادارات دولتى و بانك ها را ازاد بگذاريد خودشان محدوديت هاى مناسبى كارشان را پيش و فشردگى را از بين ببرند تعطيلات كامل كارمندان را بسوى كار هاى موقت روزانه براى كسب درامد تشويق ميكند حد اقل مسافر كشى در شهر ( بطور مثال)
    • احمدی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      49 7
      با این وضعیت شدید بیماری اجباری هم نیاید در مراسم عزاداری باشد مردم حتی در فضای باز بهداشت را رعایت نمیکنن چرا اینقدر مردم ومسعولین علاقمند به ماتم وعزا هستن مگر درحال حاضر خانواده های کمی به دلیل از دست دادن عزیزان خود بخاطر کرونا عزادارهستند بس نیست ؟؟
      • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
        11 18
        خدا هرچی ناصبی ضد دین هست رو لعنت کنه، از جمله دشمنان عزای سید الشهداء. بدبخت اگه نجاتی هم بخواد براتون باشه به برکت همین عزاخانه هاس.
      • عباس IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
        0 0
        خدا هر چی آدم کم عقل رو هم یا عاقل کنه ؛ یا از روی زمین برداره که باعث ضرر دیگران نشن
      • اصغر RO ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
        0 1
        اقا از ماست که بر ماست تا وقتی اینارو شستوی مغزی میدن ما خانواده هامون پرپر میشن
    • محمد هادی نجاری IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      3 1
      اگر شرکت بخش خصوصی که دفتر مرکزی اش در تهران است را باز کرد و پرسنل اش را مجبور کرد که سر کار حاضر شوند باید به کجا اطلاع داد تا باهاشون برخورد شود؟ ممنون اگر جواب بدهید
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      3 0
      شما گفتید ماهم باورکردیم اگرکسی قصد مسافرت به شهرهای توریستی داشت کافی بره دفترمیراث فرهنگی غرب جهت گرفتن نامه تردد آزاد باکمترین ثبت نام کنه
    • علی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 1
      سلام ، آیا دفاتر نمایندگان شرکتهای بیمه هم تعطیل می باشند ؟
    • الناز IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      2 0
      آقایون لطفا برای یک بار هم شده قانون محکم وضع کنید و و تردد درون شهری را منع نمایید با این تعطیلی ها راهی پیش نخواهید برد چون شرکت های خصوصی تابع کارفرما هستند و از دولت حساب نمی برن.
    • رسول جعفری IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      4 0
      مثل همیشه کارگرای کارخانه‌ ها باید برن سر کار!!! این چه جور تعطیلیه؟!!!
    • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      5 7
      کاش سرزده هم یه سری به هیأت و حسینیه ها میزدند که مثل پارسال بعد محرم موج عظیم کرونا نیاد به خدا اگه رعایت کنن من ۱۰ تا هیئت میبرمتون که یک سومشون هم ماسک نزدند
      • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
        1 1
        بیا هیئت ما ... امشب دو نفر ماسک هم زده بودند ، فقط روی جاهای مشخص شده نبودند ... مداح دوبار تذکر داد ... رعایت نکردند (البته من فکر می کنم متوجه نشدند) مداح مراسم رو برای چند لحظه قطع کرد ، تا این دو نفر فاصله رو رعایت کنند ...
    • محمد IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 0
      ایا‌با این تعطیلات فکری بحال‌امثال من که هیچ درآمدی نداریم کرده اند که خرجی از کجا بیاوریم ...ای کاش مرگ
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      1 0
      کدوم منع تردد؟ از فردا ببینید چطور همه سرازیر میشن شمال! آزموده را آزمون خطاست! آقایان دکتر!
    • میلاد IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      4 0
      برادر عزیز شرکت های خصوصی چی ریه ندارن
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      1 2
      اصلابه نظرات مردم اهمیت نمی‌دهند. تعطیل میکنیدچه شود قراراست تاکی جاده راببندید. بنده بیش ازیکسال است خانه وزندگی ام رادرشمال رهاکرده ام به امان خداجوابگوی زیان وارده راستادپاسخگوست. درکجای دنیاباویروس دست سازکرونااینگونه مقابله می‌شود. گفتیم باآمدن آقای رئیسی عاقلانه تربرخوردمیشو دکه نشد. متاسفم
    • داودعزیزی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      5 0
      واقعا متاسفم شرکتهای خصوصی و کارخونه ها باز هستن این چه تاثیری تو کنترل بیماری داره آخه حالا صبح دوشنبه مترو رو ببینید چه قدر شلوغ بشه
    • محمدی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      5 0
      تعطیلی که از دو روز قبل اطلاع بدید بازم ی عده بی شعور امروز راهی سفر میشوند باید حکومت نظامی اجرا بشه .
    • رضا IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      4 19
      هیچکس رعایت نمی کنه . بیاید تو هیئت ها ببینید ، همش ی شوی تبلیغاتی شده ... به چهار تا هیئت نگاه نکنید ... از بین 100 هیئت 4 تا رعایت میکنند اونم دست و پا شکسته . با این تعطیلی هیچ تغییر نمیکنه . وقتی همزمان هیئت ها برقرارن ... فقط مردم رو از نون خوردن انداختین.
    • RO ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      0 0
      یعنی از شهری به شهر دیگه داخل ی استان مشکلی نداره؟
    • نظارتی IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      0 0
      شما میگین بخش خصوصی اما اکثرا شرکت های کرمانشاه خصوصی هستن و کمتر شرکتی تعطیل میکنه وقتی میگین همه باید نظارتم کنین که هیچ جا حق باز شدن و کار نداره
    • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      0 0
      کسانی که در ستاد ملی کرونا نشسته اند معلومه اصلا در بطن جامعه نیستند.یکی به این آقایان همه فن حریف بگه تردد بین استانی ممنوع میشه ولی تردد داخل استانی آزاده یعنی چه؟ آقایان چرا نمیدانند که در ایامی مثل محرم همه تردد ها داخل استانی است و اکثرا مردم به روستا ها و شهرهای داخل استان خود سفر می کنند.
    • روح اله IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      0 0
      سلام این چه جور تعطیل کردنه،پس بخش خصوصی چی؟ یعنی ما کارگرای کارخانه ها بریم سر کار،کارمندا بمونم خونه!کرونا کنترل میشه؟
    • بهروز IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      1 0
      ما یک هفته هس اومدیم شهرستان خبرم نداشتیم از اوضاع ...تکلیف ما چیه ؟
    • حمدالهى IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      1 0
      كرونا همه را گيج كرده و بيشتر از همه اعضاء ستاد مبارزه با كرونا گيج گيج شدند. تمام تصميمات شان با عجله و بدوت تعمق است
    • میثم NL ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      1 0
      باسلام؛ جای تاسف و تامل دارد برای مسئولینی که هنوز به امر اطلاع رسانی درست بدون ایجاد تشویش و کمک از مردم به کار اشتباه خود ادامه می دهند.قانونی به نام منع تردد وضع می کنیم از ساعت 2100 الی 0300 بامدا؛ انگار با ویروس مذاکره کرده و به توافق رسیدیم. وقول همکاری از وی گرفتیم.
    • پرویز IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      سلام کارخانه سازه فلزی هستیم رفتم برای تعطیلی کارخانه سوال کنم فرمانداری رباط کریم گفت فقط اصناف تعطیل هستن و بابت صنایع چیزی گفته نشده،من نمیدونم واقعا چرا همه چیز مبهم و دو پهلو هست توی این دستورالعملها هیچوقت موضوع روشن نیست و همیشه جای دور زدن وحود داره؟؟؟؟
    • منفرد IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      تمام گرفتارى ها يى كه ميكشيم از دست دكتر سعيد نمكى بى سواد و بى تجربه است كه كوركورانه از دستورات رييس جمهور وقت روحانى پيروى ميكرد روحانى كه فعلا بيكار و سرگردان است جند روز ديگر دكتر نمكى هم بيكار ميشود حتى نميتواند در يك داروخانه كار بكند مردم ميريزند سرش