۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶

مدیرکل بنیاد شهید البرز خبر داد؛

اجرای پویش «نذر آزادی» در البرز

اجرای پویش «نذر آزادی» در البرز

کرج - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: پویش «نذر آزادی» به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان رستمیان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، آزادگان را نمادهای مقاومت و ایستادگی دانست و اظهار کرد: صبر و استقامت آزادگان سرافراز در طول دوران طاقت‌فرسای اسارت باعث خلق حماسه‌های جاودان و ماندگار شد.

وی با بیان این‌که تحمل اسارت، ایمان قوی می‌خواهد، افزود: الگوگیری از حماسه‌آفرینی آزادگان چراغی برای هدایت سکان انقلاب است و درسی است که می‌تواند الگویی برای نسل آینده کشورمان باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را نمادی از ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای انتقال حماسه مقاومت، ایستادگی، جان‌فشانی و فداکاری آزادگان با آگاهی و شناخت به نسل‌های آینده استفاده کرد.

رستمیان در ادامه به برنامه‌های ۲۶ مرداد روز بزرگداشت آزادگان اشاره کرد و گفت: هدف از بزرگداشت روز آزادگان باید معرفی این غیور مردان به جوانان و ترویج سبک زندگی این عزیزان در جامعه باشد.

برنامه‌های بزرگداشت ۲۶ مرداد به‌صورت ترویجی و تبلیغی برگزار می‌شود

وی افزود: امسال با توجه به شرایط کرونا برنامه‌های بزرگداشت ۲۶ مرداد به‌صورت ترویجی و تبلیغی برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با اشاره به پویش «نذر آزادی» به‌عنوان مهم‌ترین برنامه ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: این پویش با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، ستاد دیه و انجمن آزادگان استان البرز به مناسبت فرارسیدن سالروز ورود آزادگان به کشور، باهدف آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد با حمایت آزادگان البرزی و مشارکت آحاد مردم از ۲۶ مرداد ماه آغاز و تا اربعین حسینی علیه‌السلام ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این پویش با اعلام شماره‌حساب ۱۲۵۲۵۲۵۰۰۲ و همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۴۴۰۳ به نام ستاد دیه استان البرز کمک‌های مردمی را دریافت و برای آزادی زندانیان واجد شرایط اقدام می‌کند.

جمع‌آوری خاطرات آزادگان البرزی

مشاور امور ایثارگران استانداری البرزی با اشاره به برگزاری جمع‌آوری خاطرات آزادگان به‌عنوان دومین برنامه سالروز بزرگداشت ۲۶ مرداد گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز طی یک فراخوان در بین آزادگان البرزی خاطرات این بزرگواران از دوران اسارت و بعدازآن را در قالب نوشتاری، تصویری و صوتی جمع‌آوری و پس از داوری به قید قرعه جوایزی را به این عزیزان اهدا خواهد کرد.

وی افزود: این خاطرات پس از جمع‌آوری و گردآوری در جراید، رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر خواهد شد تا نسل امروز و آینده کشور بیش‌ازپیش با این اسطوره‌های ایثار و مقاومت آشنا شوند.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در ادامه عنوان کرد: اجرای طرح سپاس به‌صورت تلفنی از دیگر برنامه‌های بنیاد البرز است که طی آن همکاران بنیاد ضمن تماس با آزادگان و تبریک این روز خجسته از این عزیزان تجلیل خواهند کرد.

رستمیان متذکر شد: تبلیغات محیطی و معرفی آزادگان به صداوسیما جهت بازگو کردن خاطرات خود از دوران اسارت نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برای بزرگداشت روز آزادگان است که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به اجرا درخواهد آمد.

کد خبر 5281744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha