۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۳:۳۱

دونالد ترامپ:

سیاست بایدن در قبال افغانستان یک شکست بزرگ در تاریخ آمریکا است

سیاست بایدن در قبال افغانستان یک شکست بزرگ در تاریخ آمریکا است

رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در واکنش به خروج اخیر نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان اذعان کرد که تصرف سریع این کشور به دست طالبان «یکی از بزرگترین شکستها در تاریخ آمریکا است».

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین ایالات متحده روز یکشنبه نسبت به خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان واکنش نشان داد.

وی در این باره اذعان کرد که «تصرف سریع افغانستان به دست نیروهای طالبان، یکی از بزرگترین شکستها در تاریخ آمریکا است».

ترامپ در پیامی در تلگرام نوشت: «آنچه جو بایدن در قبال افغانستان انجام داده است، شگفت آور است. و این به عنوان یکی از بزرگترین شکستها در تاریخ آمریکا ثبت خواهد شد».

رئیس جمهور پیشین و جنجالی ایالات متحده در بخشی دیگر از این پیام نوشت که جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا به دلیل «تحولاتی که اجازه داد در افغانستان اتفاق بیفتد، و همچنین خیزش وحشتناک کووید -۱۹، بحران مرزی، نابودی خودکفایی انرژی و اقتصاد فلج آمریکا» باید از مقام خود استعفا دهد.

گفتنی است، روز یکشنبه نیروهای طالبان کنترل کامل کابل، پایتخت افغانستان را در دست گرفتند. این در حالی بود که «اشرف غنی» رئیس جمهور پیشین افغانستان پیش از آن به بهانه جلوگیری از «کشتار مردم» به دست نیروهای طالبان از مقام خود استعفا داد و از کشور گریخت.

در حال حاضر، شهر کابل تحت کنترل شبه نظامیان طالبان قرار دارد.

روز یکشنبه نیز یک هزار نیروی نظامی دیگر از نیروهای هوابرد ارتش ایالات متحده برای تسهیل روند خروج کارکنان آمریکایی و افغانی- که ظرف ۲۰ سال گذشته با نیروهای آمریکایی همکاری داشتند- به کابل اعزام شدند.

شایان ذکر است، از زمان آغاز خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان در اوایل ماه مه، طالبان موفق شدند کنترل خود را بر سرتاسر این کشور گسترش دهند.

کد خبر 5282279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • راضیه IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      سیاست بایدن ادامه ی سیاست های آمریکا در دوران صد واندی سال استعمارگری وجنگ افروزی در سراسر جهان وبویژه کشورهای اسلامی واسلام ناب محمدی است ، ترامپ اگر تو بودی همان سیاست نفاق وتسلیم را درافغانستان اجرامیکردی، بذری که بن لادن در نقطه ضعف افغان ها کاشته بودامروز با فرار غنی مجددا به بار نشست.