۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

فعال بودن مراکز انتقال خون سیستان و بلوچستان در روزهای تعطیل

فعال بودن مراکز انتقال خون سیستان و بلوچستان در روزهای تعطیل

زاهدان - مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با اشاره به کاهش ذخایر خونی استان از فعال بودن مراکز انتقال خون سیستان و بلوچستان در ایام تعطیلات خبر داد.

سهیلا خسروی در گفت و گو با خبرنگا ر مهر، اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید فرآورده‌های خونی و نیاز مبرم بیماران به خون٬ مراکز اهدا خون در روزهای تعطیل پیش رو باز بوده و آماده دریافت خون اهدا کنندگان هستند.

وی افزود: بیماران نیازمند خون و فرآورده‌های خونی و به ویژه بیماران تالاسمی و سرطانی نیازمند خون اهدایی اهدا کنندگان هستند و با توجه به شرایط کرونایی استان و کشور متأسفانه میزان اهدای خون بسیار کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز انتقال خون استان رعایت می‌شود و مردم نوع‌دوست استان می‌توانند با نذر خون در این ایام با فضیلت به کمک نیازمندان و بیماران بشتابند.

وی با اشاره به آماده بودن زمینه دریافت پلاکت خون بهبود یافتگان کرونایی برای درمان کرونایی‌ها در استان اظهار داشت: افرادی که بیش از یک ماه از بهبودشان گذشته با در دست داشتن نتیجه تست کرونا می‌توانند برای کمک به درمان بیماران کرونایی و اهدای پلاکت خون به مرکز انتقال خون بجنورد مراجعه کنند.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

کد خبر 5283329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha