۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۲

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ثامن الائمه مشهد مطرح کرد؛

ضرورت آگاه کردن جوانان نسبت به مسائل دینی در مجالس عزاداری حسینی

ضرورت آگاه کردن جوانان نسبت به مسائل دینی در مجالس عزاداری حسینی

اردستان-رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ثامن الائمه مشهد گفت: آگاه کردن جوانان نسبت به مسائل دینی و حقوق بزرگسالان باید توسط وعاظ و روحانیون در مجالس عزاداری در ایام محرم دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام حسن فیروزی شامگاه سه‌شنبه در مراسم عزاداری در خیمه سبز حسینی زواره، اظهار داشت: انسان باید هدایت به راه مستقیم را چند مرتبه در روز از خداوند درخواست کند و آسیب‌ها و موانع این مسیر را با استعانت از خداوند پشت سر بگذارد.

وی با اشاره اهمیت خلقت و هدایت انسان، افزود: خداوند برای گذر موفق انسان از به سمت راه مستقیم، دین را که مجموعه‌ای از مقررات و قوانین است از طریق پیامبران ابلاغ کرده است.

حجت السلام فیروزی در توصیه به جوانان با اشاره به حقیقت ایمان از نظر امام رضا (ع)،خاطرنشان کرد: جوانان باید واجبات دینی خود را انجام دهند و از حرام‌ها دوری کنند تا به ایمان واقعی دست یابند.

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ثامن الائمه با بیان اینکه خداوند برای انسان مانند یک طبیب است، خاطرنشان کرد: طبیب بهتر می‌داند برای بیمار خود چه چیزی را تجویز کند و وظیفه‌ی ما در برابر این امر، تسلیم بودن است.

وی تاکید کرد: اولین آگاهی که فرد جوان باید به آن دست یابد و بداند آگاهی در مباحث دینب است که شامل سه بخش اعتقادات، اخلاقیات و احکام می‌شود.

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ثامن الائمه تصریح کرد: اگر انسان متوجه اصول دین بشود در فهم فروع دین نیز مشکلی نخواهد داشت و اگر گاهی فردی در فروع دین دچار سهل‌انگاری می‌شود به خاطر بدفهمی اصول است.

حجت السلام فیروزی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که جوانان باید به آگاه باشند، حقوق بزرگسالان است چراکه سعادت دنیا و آخرت در گرو احترام به حقوق پدر و مادر است.

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ثامن الائمه با بیان اینکه یکی دیگر از آگاهی‌هایی که انسان باید یاد بگیرد در زمینه مسائل اجتماعی است، ادامه داد: والدین اگر مباحث اجتماعی را به فرزندان خود یاد ندهند، آنها در کانال‌های غیررسمی و شبکه‌های بیگانه به دنبال این مطالب خواهند بود و عدم دقت در این امر موجب فساد می‌شود.

کد خبر 5283757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha