۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴

توسط نشر برج؛

«مقدونیه از تهران دور نیست» چاپ شد/قصه آوارگی از تهران تا بالکان

«مقدونیه از تهران دور نیست» چاپ شد/قصه آوارگی از تهران تا بالکان

رمان «مقدونیه از تهران دور نیست» نوشته نیره پازوکی توسط نشر برج منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «مقدونیه از تهران دور نیست» نوشته نیره پازوکی به‌تازگی توسط نشر برج منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه رمان‌ها و داستان‌های ایرانی است که ناشر مذکور انتشارشان را به تازگی آغاز کرده است.

«مقدونیه از تهران دور نیست» اولین اثر داستانی نویسنده آن است و گفته می‌شود طرح قصه و داستانش برگرفته از زندگی و تجربیات شخصی وی هستند. داستان این‌کتاب درباره دختر جوانی است که در سال‌های اولیه انقلاب، عشقی دارد که به زندان افتاده و دختر ناچار می‌شود او را رها کرده و به اروپا فرار کند. او به یوگسلاوی سابق می‌رود و پس از مدت کوتاهی از ورودش، جنگ داخلی و فروپاشی این‌کشور کمونیستی در اروپای شرقی رخ می‌دهد. در نتیجه آوارگی شخصیت اصلی داستان ادامه پیدا می‌کند...

مهاجرت، عشق، مرز و ... از جمله مفاهیمی هستند که در نوشتن این‌کتاب مدنظر نویسنده بوده‌اند. نیره پازوکی که روزگاری دانشجوی دانشگاه تهران بوده، سال ۶۲ واقعا در مقدونیه در یوگسلاوی سابق بوده و یک مهاجر محسوب می‌شده است. در نتیجه برای ادامه زندگی به تحصیل در رشته‌های نقاشی و سپس داروسازی می‌پردازد. او علاوه بر جنگ ایران، جنگ یوگسلاوی و تجزیه این‌کشور را هم دیده و با خود به این‌مساله فکر کرده که گویی هرجا پا می‌گذارد، جنگ می‌شود.

رمان «مقدونیه از تهران دور نیست» در ۳۴ فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این‌رمان می‌خوانیم:

چراغ روشن و خاموش شد و بوریس چشم‌هاش را برایم خمار و دهانش را باز و بسته کرد و توی گوشم داد زد: «از همیشه هشیارترم و دارم می‌گویم که می‌خواهم با تو زندگی کنم. می‌شنوی؟»

دستم را روی گوشم گذاشتم و داد زدم: «گوشم درد گرفت. صدات را نمی‌شنوم. نمی‌فهمم چه می‌گویی.»

فیلیپ از جاش بلند شد و کنار من و بوریس ایستاد. قدبلند و چهارشانه بود. می‌لنگید. بوریس دستم را توی دست پدرش گذاشت و گفت: «پدرم پارتیزان بوده. همراه تیتو همه‌جا جنگیده. پشت تیربار بوده. نمی‌دانم چندتا سرباز اس‌اس کشته.»

بعد رو کرد به پدرش و گفت:‌ «پدر! این همان دختری است که برایت تعریف کردم.»

این‌کتاب با ۲۴۲ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶۶ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5285385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha